معاون سازمان اجتماعی وزارت کشور گفت:لازم است وضعیت کمک و مشارکت خیران در سطح ملی روشن شود تا جایگاه بین‌المللی کشور را تغییر دهد.
کد خبر: ۱۱۰۴۴۱۴
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۱ 09 May 2023

 

به گزارش تابناک مرکزی،محسن ولیئی در همایش راهیان پیشرفت با محوریت تشکل‌های مردم نهاد استان مرکزی در شهر مهاجران، افزود: ۹ هزار و ۷۵۰ تشکل ملی، منطقه‌ای، استانی و شهرستانی در بخشهای مختلف در کشور مجوز فعالیت دارند.
وی یادآورشد: شمار زیادی از این تشکل‌ها در حوزه محیط زیست و بخش‌های خیریه فعالیت دارند.
وی بیان کرد: فعالیت تشکل‌های مردم نهاد در حوزه خیرین سلامت قابل توجه است و مردم سال گذشته سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به بخش خیرین سلامت کمک کردند.
معاون سازمان اجتماعی وزارت کشور ادامه داد: در حوزه خیرین مدرسه‌ساز نیز هشت هزار میلیارد تومان مردم در این بخش مشارکت کردند.
ولیئی افزود: امسال برنامه‌ای در شورای اجتماعی مصوب و به سازمان اجتماعی ابلاغ شد تا در ابعاد نظارت و حمایت در حوزه تشکل‌های مردمی به آنها توجه شود.
معاون سازمان اجتماعی وزارت کشور افزود: ۶۰ تشکل مردم نهاد کشور در مقام مشورتی در سازمان ملل و نهادهای زیرمجموعه فعالیت بین‌المللی دارند.
ولیئی گفت: تعداد تشکل‌ها در استان مرکزی با توجه به تعداد جمعیت کم است و تشکل‌های مردم نهاد این استان از نظر پتانسیل کشاورزی و صنعت کمتر از یک درصد تشکل‌های کشور را شامل می‌شود.
وی با بیان کرد: شایسته است در صدور مجوز و پروانه فعالیت سمن‌ها سختگیری کمتری اعمال شود تا تعداد سمن‌ها افزایش یابد.
در این همایش از فعالان سمن‌های مردم نهاد استان مرکزی در حوزه‌های مختلف قدردانی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار