معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: بازسازی ۱۰۵ کلاس آموزشی و فضاهای آموزشی حاشیه شهرها از جمله برنامه‌های این سازمان است که اجرای این طرح نیازمند ۲۳۸ هزار میلیارد تومان اعتبار است که اگر بخواهد توسط اعتبارات بخش دولتی تامین شود، ۵۰ سال به طول می‌انجامد و امید است با کمک خیران انجام شود.
کد خبر: ۱۱۰۳۸۳۳
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۸ 06 May 2023

 

 

به گزارش تابناک مرکزی،حمیدرضا خان‌محمدی در همایش گروه‌های جهادی مدرسه‌ساز و مدرسه‌یار استان مرکزی در شهرستان شازند، افزود: بازسازی و بهسازی ۲۰ هزار مدرسه برای تابستان امسال در کشور هدفگذاری شد.
وی یادآورشد: بهسازی و بازسازی مدارس کشور با کمک خیران مدرسه‌ساز و جهادگران آموزشی در طرح شهید عجمیان انجام می‌شود.
وی بیان کرد: سرانه آموزشی کشور در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی یک و نیم متر بود که اکنون به پنج متر و ۲۲ سانتیمتر افزایش یافته‌است.
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور ادامه داد: افزایش سرانه آموزشی کشور با وجود جنگ و تحریم‌های اقتصادی، با کمک خیران و رویکرد جهادی حاصل شده‌است.
خان‌محمدی با یادآوری آغاز به کار قرارگاه عدالت تربیتی در سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، افزود: این قرارگاه با هدف تبدیل کارها و اقدامات این سازمان به گفتمان عمومی ایجاد شده است.
وی با بیان اینکه در این طرح، شاداب‌سازی و بازسازی مدارس دنبال می‌شود، عنوان کرد: سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در این طرح در کنار خیران و جهادگران مدرسه‌ساز قرار دارد.
معاون عمرانی وزیر و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور خاطر نشان کرد: هر مدرسه یک گروه جهادی، و ایجاد مدارس در جوار کارخانجات از جمله برنامه‌های این سازمان برای تولید مهارت و ایجاد اشتغال در جامعه است.
خان‌محمدی افزود: بازسازی و شاداب‌سازی مدارس نیز ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان منابع مالی نیاز دارد که این طرح نیز با کمک خیران و جهادگران انجام می‌شود.
 استاندار مرکزی هم گفت: مشارکت خیران و گروه‌های جهادی مدرسه‌ساز استان در بازسازی و تجهیز مدارس قابل تقدیر است.
 فرزاد مخلص الائمه  افزود: فعالیت گروه‌های جهادی و خیران مدرسه ساز در امر ساخت و تجهیز فضاهای آموزشی توسعه رفاه و آرامش عمومی را در استان را به همراه داشته‌ است.
وی ادامه داد: حکومت اسلامی وظیفه تامین و تضمین پنج مولفه از جمله امنیت، هدایت جامعه و عدالت را برعهده دارد که تامین عدالت تضمین توحید را به همراه دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار