مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور گفت: بهسازی و بازسازی حدود ۲ هزار واحد مسکونی خانواده‌های تحت پوشش نهادهای حمایتی در سال جاری توسط این سازمان انقلابی هدفگذاری شد.
کد خبر: ۱۱۰۲۹۳۳
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۶ 30 April 2023

 

به گزارش تابناک مرکزی،حمیدرضا الله بداشتی در گردهمایی تولیدگران شهر صنعتی کاوه شهرستان ساوه، افزود: سال گذشته جامعه بسیج کارگران در نقاط مختلف کشور ۹۸۰ واحد مسکونی را بازسازی و نوسازی کردند که همزمان با هفته بسیج کارگران به بهره‌برداران تحویل داده شد.
وی اضافه کرد: امسال نیز در راستای توسعه فعالیت‌ها ساخت و بازسازی حدود ۲ هزار واحد مسکونی محرومان، کارگران مستحق و زیر پوشش نهادهای حمایتی با تلاش گروه‌های جهادی و پشتیبانی دستگاه‌های اجرایی، نهادها و کارفرمایان در دستور کار قرار گرفته است.
وی با اشاره به اینکه امسال در هفته بسیج کارگران ۳۰۰ عنوان برنامه در سراسر کشور پیش‌بینی و ۲ هزار قرارگاه جهاد تببین توسط گروه‌های جهادی تعالی بخش اجرا شد، ادامه داد: همچنین در راستای حمایت از جامعه کارگری و با اولویت حفظ کرامت افراد ۱۳۰ هزار بسته معیشتی بین خانواده‌های نیازمند توزیع شد.
مسوول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور با اشاره به اینکه امسال اعطای نشان اقتصاد مقاومتی به عنوان یکی از بالاترین نشان‌های عرصه تولید به تولیدگران استان‌ها در دستور کار است یادآور شد: تا کنون این نشان در بین فعالان استان‌های مختلف از جمله اصفهان و مازندران اعطا شده و آیین اعطا در بین فعالان استان مرکزی نیز شهریور امسال برگزار می‌شود.
الله بداشتی با اشاره به اینکه تسهیل‌گری در رفع موانع تولید از اولویت های سازمان بسیج کارگران و کارخانجات است، افزود: سال گذشته مشکلات یک‌هزار واحد احصا و نسبت به رفع ۷۳۰ مورد از آنها اقدام و بیش از ۲ هزار فرصت شغلی ایجاد و یا تثبیت شد.
مسوول سازمان بسیج کارگری و کارخانجات سپاه روح الله استان مرکزی هم با بیان اینکه سال گذشته این بسیج توانست در راستای عمل به اهداف خود در رفع موانع تولید مشکلات ۴۰ واحد خرد و کلان را برطرف کند، گفت: این موانع در بخش‌های مختلف از انشعابات، تهیه مواد اولیه و مشکلات حقوقی بود که با همکاری هیات‌های اندیشه ورز، کارگروه‌ها و کمیته‌های مختلف در سطح استان برطرف شد.
سرهنگ پاسدار سیدمحمد سجادی افزود: این اقدام اشتغال یک‌هزار و ۸۰۰ نفر در واحدهای در حال بهره برداری تثبیت و ۵۰۰ شغل جدید نیز در واحدهای نیمه تمام ایجاد است.
وی یادآورشد: حضور هفت هزار و ۵۰۰ نفر ساعت در شیفت ایثار توسط کارگران برای کمک به اقدامات عام المنفعه، ساخت ۳۰ واحد مسکونی، احداث اسکلت ۷۰۰ واحد مسکونی، برق کشی ۵۰۰ واحد و آزادی ۲ زندانی به همت ۷۰ گروه جهادی در قالب سه قرارگاه از دیگر اقدامات این بسیج در سال گذشته است.
فرمانده سپاه ناحیه ساوه نیز در این آیین گفت: لازم است کارگران برای تعالی در زندگی کاری و اجتماعی خود سیره شهدا را الگو قرار دهند.
سرهنگ پاسدار علیرضا مهدی همچنین بر عمل به جهاد تبیین تاکید کرد و گفت: انتظار می رود تمام آحاد مردم در راستای حفظ انقلاب اسلامی نقش خود در عرصه جهاد تبیین را ایفا کنند.
افشین مقتدر معاون اجرایی عاملیت شرکت آلومینیوم پارس نیز به عنوان نماینده کارفرمایان شهر صنعتی کاوه اظهار کرد: هم اکنون تولیدکنندگان کشور با چالش‌های زیادی از جمله تامین انرژی مواجه هستند که این کاستی‌ها با درایت مسوولان، تلاش کارآفرینان و کارگران قابل حل است.
محمد عباسیعباسی نماینده جامعه کارگری شهرک صنعتی کاوه هم در این آیین با بیان اینکه مشکلات معیشتی که بر اثر تورم و تحریم ایجاد شده قشر کارگر و کارگران به عنوان ستون فقرات نظام را تضعیف می کند یادآور شد: انتطار می‌رود جوامع و نهادهای مختلف از جمله خانه کارگر، انجمن‌های صنفی و شورای عالی کارگران تحقق کامل ماده ۱۲۱ قانون کار و منافع قانونی این قشر را پیگیری کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار