آیین بهره برداری از سرخانه ۲۰ هزار تنی شهر کاوه با حضور رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی وجمعی از مسئولین برگزارشد.
کد خبر: ۱۱۰۲۴۱۷
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۶ 27 April 2023

 

به گزارش تابناک مرکزی،رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در این آیین گفت: نیاز شهر صنعتی کاوه به انبار و سردخانه با بهره برداری از یک واحد سردخانه‌ای ۲۰ هزار تنی مرتفع شد.
سید پرویز فتاح افزود: عملیات ساخت این سردخانه در پی اعلام نیاز مسوولان شهرستان ساوه از ۲ سال پیش در زمینی به مساحت ۳۰ هزار متر مربع با ۱۶ هزار متر مربع زیربنا آغاز شد و هم اکنون با ۶ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی به بهره برداری رسیده است.
وی یادآور شد: این سرخانه به عنوان یکی از بزرگ‌ترین و مدرن ترین سرخانه‌های کشور بوده که با بهره برداری از آن نیاز شهر صنعتی کاوه از حیث ذخیره سازی محصولات سرخانه ای از جمله دارو، پروتئینی، کنسانتره، میوه و سبزیجات مرتفع می‌شود.
فتاح با اشاره به اینکه طبق اعلام مدیران ساوه این شهرستان در سطح خارج از شهر صنعتی کاوه نیازمندی های دیگری در خصوص انبار محصولات صنعتی و کشاورزی دارد افزود: این بنیاد در راستای عمل به مسوولیت های اجتماعی بحث ایجاد این زیرساخت‌ها در خارج از شهر صنعتی را بررسی و در صورت تصویب آن اجرا خواهد کرد.
وی افزود: شهر صنعتی کاوه به عنوان بزرگترین شهر صنعتی کشور که پذیرای ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی است و از ۲ سال پیش با تبدیل این به منطقه ویژه اقتصادی امکان صادرات کالا به صورت مستقیم از این منطقه امکان پذیر شده است.
فتاح گفت: این بنیاد در راستای عمل به مسوولیت های اجتماعی خود همزمان با بهره برداری از این سردخانه اقدام به توزیع ۱۰ هزار بسته معیشتی کرده است.
وی اضافه کرد: همچنین مقرر شده با همکاری دستگاه های اجرایی شهرستان زمین مورد نیاز احداث پنج زمین چمن مصنوعی و تعدادی مدرسه در مناطق محروم تامین و این بنیاد نسبت به ایجاد این زیرساخت‌ها اقدام کند.
استاندار مرکزی هم گفت: با توجه به نقش فزآینده و تاثیرگذار ساوه در صنعت کشور، تکمیل ظرفیت سرخانه‌ای و انبارداری این خطه از ضرورت های توسعه زنجیره تولید است.
 فرزاد مخلص الائمه  افزود: بهره‌برداری از این طرح گام مهمی در تکمیل حلقه‌های زنجیره تولید و توزیع در این استان در سال مهار تورم و رشد تولید است.
وی اضافه کرد: شهرستان ساوه به عنوان یکی از قطب‌های صنعتی کشور در بخش صادرات غیر نفتی است که تکمیل زیرساخت های آن نقش بسزایی در روند تولید و ایفای نقش در صنعت کشور دارد.
استاندار مرکزی افزود: همچنین اقدامات بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در راستای تکمیل زیرساخت‌های شهرک صنعتی کاوه نیز به عنوان فعال ترین شهرک شایسته تقدیر است.
حجت الاسلام محمد سبزی نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین اقدامات بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در راستای عمل به مسوولیت های اجتماعی را موجب شکوفایی جامعه اعلام کرد و گفت: مجلس شورای اسلامی در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در کنار دستگاه های اجرایی و انقلابی برای تکمیل زیرساخت های کشور است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار