نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت:تقویت توان نظامی کشور در برابر توطئه‌های دشمنان باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
کد خبر: ۱۱۰۱۶۳۷
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰ 21 April 2023

 

به گزارش تابناک مرکزی،آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی در خطبه‌های نماز جمعه اراک افزود: اقتدار نیروهای مسلح ضامن حفظ دستاوردهای نظام و تمامیت ارضی کشور است.
وی یادآورشد: برای اقتدار نیروهای مسلح کشور سدی محکم در برابر تهدیدهای دشمنان است اما همواره باید آمادگی حداکثری برای شناسایی و مقابله با توطئه‌های دشمنان وجود داشته باشد تا در هیچ شرایطی دشمن نتواند بر ما غلبه کند.
وی ادامه داد: امنیت در عرصه منطقه‌ای و جهانی مسئله اول هر کشوری محسوب می‌شود که این مهم‌ در ایران اسلامی به برکت هدایت‌های رهبر معظم انقلاب، شهدا و نیروهای مسلح به دست آمده و هر قدرتی که بخواهد به منافع ملی ملت تجاوز کند با اقتدار مقابل او صف‌آرایی می‌شود.
امام جمعه اراک گفت: ارتش و سپاه به عنوان دو نیروی ارزشمند نظامی کشور باید آمادگی خود را در برابر دشمنان و بدخواهان انقلاب اسلامی چندبرابر کنند و به افزایش نیروهای کیفی در این راستا بکوشند.
آیت‌الله‌ دری نجف‌آبادی افزود: قدرت نیروهای مسلح در همه بخش‌های امنیتی، استراتژیکی، موشکی، زمینی، هوایی، دریایی و امنیتی ارزشمند است و در این حوزه به همت نیروهای مخلص و متعهد، کشور توانسته در منطقه بدرخشد و این توان باید همواره در بالاترین سطح باشد.
وی بیان کرد: کارنامه نظام جمهوری اسلامی با وجود برخی کاستی و ضعف‌ها قابل قبول است بنابراین باید از دستاوردهایی که با خون شهدای گرانسنگ به دست آمده، صیانت کرد و در جهت رفع چالش‌ها و موانع نیز با برنامه‌ریزی‌های کارگشا اقدام کرد.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در ادامه به رشد و توسعه کشور در سایه تولید و اشتغال اشاره کرد و گفت: همه باید همت کنند تا چرخ تولید و رشد اقتصادی کشور به حرکت درآید چرا که توسعه همه‌جانبه تنها با رونق و رشد تولید محقق می‌شود و چاپ اسکناس هرگز نمی‌تواند زمینه پیشرف را فراهم کند.
آیت الله دری نجف آبادی افزود: عید سعید فطر یکی از بزرگترین اعیاد اسلامی و از افتخارات دین مبین اسلام است و در هیچ کجای دنیا چنین عیدی با این عظمت و بزرگی وجود ندارد.
وی در ادامه به برکات ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: هدف از روزه‌گرفتن در ماه مبارک رمضان این است که مسلمانان در امتحان الهی، توفیقات بزرگ کسب کنند و باید قدر این فرصت طلایی را دانست و برای آخرت ذخیره‌سازی صورت گیرد.
امام جمعه اراک درباره حق همسایه به سفارش‌های معصومین اشاره کرد و گفت: این مهم هموار مورد تأیید اسلام است که باید نسبت به آن کوشا بود تا در کنار همسایگان با تعالیم دینی بهتر زندگی کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار