استاندار مرکزی گفت:تعداد کمی از افراد در دستگاه‌های اداری وجود دارند که مردم را ناراضی می‌کنند و با این افراد بی محابا برخورد می‌شود، عملکرد این افراد فساد اداری است.
کد خبر: ۱۱۰۱۴۲۸
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۳ 19 April 2023

 

به گزارش تابناک مرکزی، فرزاد مخلص‌الائمه در نشست شورای اداری شهرستان اراک افزود: شمار این افراد بسیار کم است اما یک نفر آن هم زیاد و مضر است و می‌تواند به همه ضرر بزند.
استاندار مرکزی با بیان اینکه حل مسایل کهنه و قدیمی با توجه به اولویت‌ها در دستور کار ویژه قرار دارد یادآورشد: گره‌های قدیمی و کهنه زیادی در استان مرکزی و شهرستان اراک وجود دارد که برخی قدمتی طولانی بیش از ۵۰ تا ۷۰ ساله دارد و مسایل مربوط به اوقاف بیش از ۱۰۰ سال قدمت دارد.
وی بیان کرد: حوزه‌های صنعت و مسایل کارگری قدمت چند دهه دارد، در حوزه های فرهنگی و اجتماعی به همین شکل، در حوزه‌های اقتصادی که رهبر معظم انقلاب فرمودند که ۱۰ سال عقب افتادگی وجود دارد، آلودگی هوا و سایر مشکلات مواردی هستند که یک شب پیش نیامده و در یک شب و با دستور دادن حل شدنی نیستند.
استاندار مرکزی ادامه داد: دستور، ابلاغ و بخشنامه دادن برای حل این مشکلات کفایت نمی‌کند، در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، عمران، اقتصادی و توسعه زیرساخت‌ها باید همه به میدان بیایند و با روش‌های درست تلاش کرد و مسئله را خوب شناخت.
مخلص‌الائمه اظهار کرد: مسئله از جنس دانسته‌ها و معلولات است، برخلاف سئوال که از جنس نادانسته‌ها است و معمولا مسایل شناخته شده هستند و موانعی که نمی‌گذارد شرایط مطلوب و ایده‌آل ایحاد شود، آن موانع مسئله است.
وی گفت: یک سال فرصت خدمتگزاری در سال ۱۴۰۱ برای مردم به پایان رسید و بر چشم بر هم‌زدنی، سال جدید هم تمام می‌شود و خوش به حال مدیرانی که از فرصت خدمت بهره‌گیری می‌کنند.
استاندار مرکزی افزود: مسیر پیشرفت و توسعه در استان مرکزی بویژه اراک که پیشران حرکت است، در سال گذشته با جدیت دنبال شد و امسال نیز با شتاب بیشتری دنبال می‌شود.
مخلص‌الائمه بیان کرد: مسیر حرکت راهبردی هر دستگاه باید بر اساس سه مولفه، وزن گذشته، فشار حال و کشش آینده دنبال شود و نباید از مشکلات غافل شد.
وی تاکید کرد: در سال جدید دستگاه‌های اجرایی باید چند مسئله مهم و اصلی را شناسایی کنند و همه تلاش‌ها را برای اتمام آنها به کار گیرند.
استاندار مرکزی یادآور شد: ۸۰ هزار پروژه نیمه‌تمام و ناتمام در کشور وجود دارد که هیچ دولتی توانایی پایان دادن به آنها را ندارد و باید از بسیاری از آنها گذشت، زیرا هیچ نسلی نمی‌تواند پایان آن‌ها را ببیند.
مخلص‌الائمه بیان کرد: پل سنجان اولین طرح در تاریخ پروژه‌های استان مرکزی است که سال گذشته و در دولت سیزدهم به صورت شبانه‌روزی دنبال شد تا به نتیجه رسید.
وی گفت: بیمارستان ولیعصر(عج) اراک تنها مختص اراک نیست، برای ایران و غرب کشور است و این طرح در دولت سیزدهم شتاب ویژه‌ گرفته و با تکمیل آن، به یکی از مراکز مهم قطب‌های درمان کشور تبدیل می‌شود.
استاندار مرکزی افزود: جمعی از کارکنان دستگاه‌های اجرایی استان مرکزی انگیزه حرکت و تحول دارند که باید نهایت حمایت و بهره‌گیری از آنها صورت گیرد، گروهی از کارکنان انگیزه ندارند اما مخلی هم ایجاد نمی‌کنند، اما گروهی از کارکنان هستند که ضد انگیزه عمل می‌کنند و تلاش دارند که دولت موفق نباشد و از هر شکست و مشکلی هم خوشحال می‌شوند.
مخلص‌الائمه بیان کرد: در حوزه تولید، ناظر به شعار و فرمان سال، پایه‌های رشد تولید در سال ۱۴۰۱ در استان مرکزی گذاشته شد و برخی مشکلات مربوط به قیمت‌گذاری محصولات است که در ابتدای سال طبیعی است و به زودی رفع می‌شود.
وی گفت: در ابتدای فعالیت دولت سیزدهم و در سال ۱۴۰۰، مشکلات زیادی در راستای پرداخت حقوق کارگران در استان مرکزی وجود داشت اما هم‌اکنون در این راستا نگرانی وجود ندارد و برخی از واحدهای دارای مشکل این استان، بزرگترین قراردادهای تاریخ خود را در سال گذشته منعقد کردند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی هم گفت: بر اساس رویکرد آمایش این استان، شهرستان اراک باید نقش خدمات برتر در استان مرکزی داشته باشد و بتواند پیوند مناسب و مطلوبی بین مرکز استان و شهرستان‌های اطراف برقرار کند.
 نوربخش عسکری افزود: در ماموریت‌ها و وظایف تعیین شده در آمایش استان مرکزی به این نکته تاکید شده است.
وی بیان کرد: در شهرستان اراک در بحث هویتی کم کارش شده و نگرش صنعتی سال‌های گذشته موجب غفلت از هویت فرهنگی شده است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی ادامه داد: بازار تاریخی اراک در نوع خود در کشور کم‌نظیر و منحصر به فرد است اما در هویت‌سازی و گردشگری مغفول مانده است.
عسکری اظهار کرد: بازار اراک بازیگران مختلفی دارد و این مکان، همگرایی و هم‌افزایی لازم را در طول سال‌های گذشته نداشته‌ است.
وی گفت: سراهای بازار اراک از جلوه خوبی برخوردار نیست و باید همه تلاش‌ها برای بازسازی آنها به کار گرفته شود.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی افزود: امامزاده ۷۲ تن ساروق نیز از دیگر مکان‌های مهم مذهبی و گردشگری مغفول مانده در شهرستان است.
عسکری عنوان کرد: رویکرد فعلی استقرار صنایع در شهرستان اراک، صنایع نوین و هایتک ( پیشرفته است.
وی تاکید کرد: مشارکت بخش خصوصی، صنایع بزرگ و شهرداری در اتمام پروژه‌های مهم نیمه تمام شهرستان اراک امری ضروری است و باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی یادآور شد: سهم اعتبار پارسال شهرستان اراک در ابتدای سال، ۱۸۳ میلیارد تومان بود که در کمیته شهرستانی توزیع شد اما در پایان سال، ۴۰۴ میلیارد تومان با تخصیص ۷۰ درصد در این شهرستان اختصاص یافت.
عسکری گفت: مدیران باید برای جذب اعتبارات تلاش‌ ویژه به کار گیرند و امید است در سال جاری نیز اعتبارات مناسبی در شهرستان اراک تخصیص یابد.
وی گفت: در راستای سفر سال گذشته رئیس‌جمهور به استان مرکزی، ۱۱ هزار میلیارد تومان پروژه برای سه سال تعریف شد که از این تعداد، سه هزار و ۲۵ میلیارد تومان در قالب ۲۸۰ پروژه مربوط به شهرستان اراک که تمام ریز پروژه‌ها و تقسیم سال‌های آن صورت گرفته و در مکاتبات مختلف به فرمانداری و دستگاه‌های مختلف ابلاغ شده است.
فرماندار شهرستان اراک هم گفت: دولت مردمی سیزدهم، با حجم انبوهی از مشکلات انباشته شده روی کار آمد و با اهتمام ویژه خدمتگزاری به مردم را با جدیت شبانه‌روزی دنبال می‌کند.
 امیر هادی افزود: دولت سیزدهم تاکنون در طول ماموریت‌های خود در سطح منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای، دستاوردهای زیادی کسب کرده و این توفیقات حتی در سطح شهرستانی و نقاط کوچک نیز مشهود است.
وی بیان کرد: امروز دیگر اجرای سند ۲۰۳۰ افتخار آموزش و پرورش نیست و اعتلای فرهنگ ایرانی و اسلامی در جای جای کشور مد نظر است.
فرماندار اراک ادامه داد: برنامه‌های موثر فرهنگی و نشاط آور در شهرستان اراک در حال اجرا است و اقدامات موثری در بخش فرهنگی در دست اقدام است.
هادی عنوان کرد: در حوزه اقتصادی مهمترین واحدهای صنعتی استان مرکزی که در اراک مستقر هستند، احیا شدند و بسیاری از گره‌های عمیق و دیرینه آنها در سال گذشته باز شد که مهمترین و شاخص‌ترین آنها، مجموعه آذرآب اراک است.
وی یادآور شد: سال گذشته صدها واحد تولیدی در شهرستان اراک راه‌اندازی شد که این مهم توفیق بزرگی بود و زمینه اشتغال‌های زیادی را فراهم کرد.
فرماندار اراک ادامه داد: توجه و به اتمام رساندن برخی از پروژه‌های سال‌های گذشته که به قدمت برخی از ابنیه‌های تاریخی این شهرستان بود، از جمله پل سنجان و اهتمام ویژه برای تکمیل طرح بیمارستان ولیعصر (عج) از دیگر اقدامات است.
هادی عنوان کرد: عملیات آبرسانی به ۶ روستای معصومیه پس از ۱۷ سال آغاز شد و تقاطع غیرهمسطح خیرآباد بعد از ۱۳ سال در مرحله اجرایی است و مجمتع اداری معصومیه نیز به زودی آغاز می‌شود.
وی گفت: شهرستان اراک در رسوب اعتبارات در دهیاری‌ها رتبه اول استان مرکزی و رتبه ۱۰ کشور را داشت اما هم‌اکنون رتبه اول جذب اعتبارات را دارد.
فرماندار اراک اضافه کرد: سال گذشته، ۸۰ پروژه شاخص در دهیاری‌های این شهرستان به سرانجام رسید.
هادی تاکید کرد: با وجود همه تلاش‌ها در راستای خدمتگزاری به مردم و توسعه بخش‌های مختلف، برخی مشکلات در شهرستان اراک وجود دارد که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.
وی گفت: ۹۰ هزار جمعیت حاشیه‌نشین در محدوده شهری اراک وجود دارد و با وجود این جمعیت، شهرستان اراک از اعتبارات محرومیت‌زدایی و ۲ درصد نفت وگاز بی‌بهره است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار