معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی گفت:با وجود ارایه زمان تنفس به پیمانکار هشت هزار و ۱۰۰ واحدی نهضت ملی اراک و با وجود سایر همکاری‌هایی که با این پیمانکار انجام شده این پیمانکار از انگیزه کافی برای اجرای طرح برخوردار نیست.
کد خبر: ۱۱۰۰۹۴۴
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۱ 16 April 2023

 

به گزارش تابناک مرکزی، علی‌اکبر اسدی در نشست شورای فنی استان مرکزی افزود: اداره کل راه و شهرسازی استان نسبت به تعیین تکلیف پیمانکار طرح هشت هزار و ۱۰۰ واحدی نهضت ملی مسکن اراک در اسرع وقت اقدام کند.
وی یادآورشد: با توجه به اینکه تمامی فرصت‌ها از جمله تنفس هزینه عملیاتی به پیمانکار طرح هشت هزار و ۱۰۰ واحدی نهضت ملی مسکن اراک داده شده و عدم علاقه پیمانکار به اجرای این طرح با توجیه زیان‌آور بودن پروژه، اداره کل راه و شهرسازی استان باید در این خصوص قانون را به خوبی اجرا کند.
وی ادامه داد: با توجه به عدم اجرای طرح هشت هزار و ۱۰۰ واحدی نهضت ملی مسکن بر اساس زمان بندی، تجهیز نامناسب کارگاه، پیشرفت فیزیکی نامناسب طرح بر اساس دریافتی‌های پیمانکار و عدم همکاری و همراهی پیمانکار با کارفرما نیاز است برای جلوگیری از ضرر و زیان برای مردم استان در اولین فرصت نسبت به فسخ قرارداد این طرح اقدام شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی خاطرنشان کرد: با توجه به بدهی بانکی پیمانکار هشت هزار و ۱۰۰ واحدی نهضت ملی مسکن اراک و عدم امکان استفاده از وام‌های بانکی، پیمانکار این طرح از انگیزه و امکانات کافی برای اجرای طرح برخوردار نیست.
وی ادامه داد: پیمانکار هشت هزار و ۱۰۰ واحدی نهضت ملی اراک به دلیل پرداخت به موقع آورده متقاضیان و کارفرما اکنون مشکل نقدینگی ندارد و به دلیل عدم برنامه‌ریزی مناسب به میزان دریافت منابع مالی این طرح پیشرفت فیزیکی نداشته‌ است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی گفت: اکنون پرسنل مدیریتی پیمانکار هشت هزار و ۱۰۰ واحدی نهضت ملی اراک از نیروهای اجرایی این طرح بیشتر است در صورتی که این طرح، از مهمترین طرح‌های عمرانی و اجرایی کشور و استان است و فرآیند ساخت و تکمیل آن باید به صورت شبانه‌روزی انجام شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار