نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت:مجامع بین المللی باید نسبت به جنایت‌های رژیم جعلی و کودک کش اسرائیل و جبهه استکبار از لاک سکوت و همراهی با جنایت کاران بیرون بیایند و این جنایت‌ها را محکوم کنند.
کد خبر: ۱۰۹۹۵۵۰
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۴ 07 April 2023

 

به گزارش تابناک مرکزی،آیت‌الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه‌های نماز جمعه اراک با اشاره به جنایت اخیر رژیم کودک‌کش صهیونیستی در مسجد الاقصی که منجر به جراحت و بازداشت معتکفین روزه‌دار فلسطینی در قبله‌گاه اول مسلمانان شد افزود: ایستادگی و مقاومت امت اسلام، رژیم جعلی صهیونیستی را از هر زمان به نابودی نزدیک‌تر کرده و مقاومت سرنوشت امت پ‌های اسلام را تغییر داده و نظم نوین جهانی به نفع مکتب اسلام ناب محمدی است.
وی با تاکید بر آمادگی همه جانبه برای باشکوه برگزار شدن روز قدس یادآورشد: امت های اسلامی بار دیگر در روز قدس حمایت و وفاداری خود را از آرمان قدس اعلام خواهند کرد و قطعا پیروزی از جبهه اسلام است و این وعده قطعی الهی است.
وی افزود: به برکت مقاومت و انقلاب اسلامی عرصه های بین المللی روز به روز برای رژیم صهیونیستی و حامیان آنها تنگ تر خواهد شد.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک ماه مبارک رمضان را فرصتی برای دستگیری از محرومان عنوان کرد و گفت: مردم روزه‌دار استان در ماه مهمانی خدا اطعام و حمایت از فقرا، مستمندان، ایتام و همه نیازمندان را در نظر داشته باشند.
وی افزود: ماه رمضان مقاومت و ایستادگی انسان ها را در برابر گناهان افزایش می‌دهد و انسان را در برابر توطئه‌های دشمنان در امان نگه می‌دارد.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه مومنان در ماه میهمانی خدا دست از کینه‌ها برداشته و نسبت به انجام هر کاری که خداوند انجام آن را سفارش کرده، مبادرت ورزند، ادامه داد: ماه رمضان اجازه نمی‌دهد انسان در اسارت بیگانگان و حملات شیاطین قرار گیرد و همچون سد مستحکمی در برابر طوفان‌های دشمنان عمل می‌کند.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی بیان کرد: در ماه مبارک رمضان با گرفتن روزه و انجام کارهای نیکو می‌توان بیشترین ارتباط را با پروردگار برقرار کرد به همین جهت بزرگان اخلاق گفته اند تقربی که در روزه است، هم به جهت فاصله زمانی زیادی که دارد و هم به جهت روحیه‌ای که در انسان ایجاد می‌کند در کمتر عبادتی پیدا می‌شود.
وی اضافه کرد: در ماه مبارک رمضان جلوه‌های برتر خدا در بهترین سیما و چهره ظاهر می‌شود یعنی این ماه با داشتن ظرفیت بسیار متعالی می‌تواند برترین و عالی ترین نوع هدایت را برای جامعه انسانی به ارمغان آورد.
امام جمعه اراک بهره‌گیری از تعالیم دینی را راهگشای راه های عملی در زندگی و رسیدن به خدای متعال دانست و گفت: رمضان ماه احیای قرآن کریم، احیای امربه معروف و نهی از منکر و احیای تقوای الهی است. در واقع یک ماه روزه داری، عبادت، نزدیکی با خالق، توبه کردن، قرآن خواندن، رفتن به مسجدها و مجلس های مذهبی موجب رهایی و پاک شدن انسان از گناهان خواهد شد.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی با اشاره به اهمیت درک و بهره‌مندی از فضیلت شب‌های قدر بیان کرد: جلوه ای از برکات و رحمت های الهی در ایام شب قدر نمود پیدا می کند و این ایام فرصتی مناسب برای تبیین مکتب علوی به جامعه است.
وی افزود: دشمنان در حوادث و اغتشاشات اخیر به دنبال زیر سوال بردن قداست و حرمت عفت و حجاب در جامعه بودند و به دنبال این هستند با شعارهای پوچ و فریبنده جامعه اسلامی را از ارزش پ‌های اسلامی تهی کنند.
امام جمعه اراک تاکید کرد: حجاب و عفاف از سرمایه های ارزشمند جامعه اسلامی است و خوشبختانه ملت ایران نسبت به جنایت بیگانگان و دشمنان هوشیار و آگاه است و فریب آنها را نخواهند خورد.
امام جمعه اراک با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در جمع مسئولان نظام بیان کرد: دیدار کاربردی مسئولان نظام با مقام معظم رهبری و بیانات راهگشا و حکیمانه ایشان چراع راه خدمتگزاران به ملت است و باید با همه توان آنها را عملیاتی و اجرایی کرد.
وی با اشاره به روز فناوری هسته ای گفت: به برکت انقلاب اسلامی و تلاش و غیرت جوانان برومند و غیرتمند این نرزو بوم، اکنون جمهوری اسلامی به موفقیت‌های بسیاری در این زمینه دست یافته که باید قدردان بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار