مسئول سازمان بسیج سازندگی استان مرکزی گفت: در سه ماهه پایانی سال ۱۴۰۱ که اعتبار برای تسهیلات تبصره ۱۶ اشتغالزایی ابلاغ شد، تاکنون ۲۵۰ میلیارد تومان وام برای متقاضیان در ۲۹ عرصه و ۶۰ زیر شاخه با موضوعات امنیت غذایی، صنایع دستی و صنایع تبدیلی توسط بسیج سازندگی استان مرکزی کارسازی شده و به بانک معرفی شده اند.
کد خبر: ۱۰۹۸۹۸۷
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۸ 03 April 2023



به گزارش تابناک مرکزی،سرهنگ پاسدار سعید فرامرزی درجمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۱ بیش از ۵ هزار نفر متقاضی تسهیلات اشتغالزایی شناسایی شده اند که تاکنون اقدامات لازم برای بررسی شرایط و معرفی وام به بیش از ۴۰ درصد از این افراد انجام شده است؛ افزود: با توجه به نام‌گذاری سال ۱۴۰۲ با نام «مهار تورم و رشد تولید» و تاکید امام خامنه ای(مدظله العالی) مبنی بر تقویت اقتصاد مقاومتی در سالیان اخیر، اقدامات لازم در این سال برای اعطای تسهیلات به افراد باقیمانده نیز با جدیت و به سرعت انجام خواهد شد.
مسئول سازمان بسیج سازندگی استان مرکزی ادامه داد: این سازمان در راستای ایجاد اشتغال پایدار با حمایت از مشاغل خرد خانگی، در زمینه آموزش و توانمندسازی افراد نیز فعال بوده و تاکنون نقش موثری در این زمینه داشته است.
سرهنگ فرامرزی با بیان اینکه سازمان بسیج سازندگی در سال ۱۴۰۱ برای بیش از ۷ هزار نفر آموزش مشاغل خانگی در عرصه های مختلف از جمله پرورش طیور، کشاورزی، دامداری و... داشته است، اضافه کرد: بخشی از این آموزش ها در راستای تفاهم نامه بسیج سازندگی استان مرکزی با کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان زندانهای استان در سال ۱۴۰۱ انجام شده است.
وی گفت: رویکرد سپاه و بسیج در این راستا توانمند سازی و خودکفایی در عرصه های اقتصاد مقاومتی است که با اعطای این تسهیلات به اهداف مورد نظر خواهیم رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار