مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان از رشد ۱۰۱ درصدی اقامت مسافران در استان خبر داد و گفت: گیلان به جهت توانمندی‌های گردشگری یکی از مقاصد اصلی گردشگران است.
کد خبر: ۱۰۹۸۸۳۳
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۸ 02 April 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک گیلان ولی جهانی روز شنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: گیلان به جهت توانمندی‌های گردشگری یکی از مقاصد اصلی نوروز گردان بوده است.

وی از ورود حدود ۲ میلیون خودرو به گیلان خبر داد و افزود: این تعداد خودروهای مسافرین و گردشگران از تاریخ ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ تاکنون وارد گیلان شده که رشد ۴۲ درصدی داشته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان از خروج یک میلیون ۷۰۰ خودرو از استان خبر داد و اضافه کرد: از ابتدای طرح نوروزی تاکنون بیش از ۱۱ میلیون مسافر از مبادی ورودی زمین و هوایی وارد گیلان شده که دارای رشد ۳۳ درصدی بوده است.

جهانی از اقامت ۱۱ میلیون ۸۰۰ هزار نفر – شب در مراکز اقامتی گیلان خبر داد و بیان کرد: این تعداد مسافرین در مراکز اقامتی ثابت و موقت ساکن شدند که رشد ۱۰۱ درصدی داشته است.

وی از اقامت ۲۸۱ گردشگر خارجی در گیلان خبر داد و افزود: گردشگران خارجی اقامت کننده در مراکز اقامتی استان که با رشد ۶۷ درصدی همراه بوده، دارای ملیت آذربایجان، روسیه، پرتغال، ترکیه، عراق، افغانستان، مغولستان، ازبکستان، چین، هند، لبنان، کره و هندوستان هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان از بازدید ۸۴۰ هزار گردشگر از موزه‌ها و بناهای تاریخی این استان خبر داد و اضافه کرد: بازدید از موزه‌ها، بناهای تاریخی و جاذبه‌های گردشگری گیلان با رشد ٧٣ درصدی همراه بوده است

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار