کد خبر: ۱۰۹۸۸۲۴
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۲ 02 April 2023

اقامت مسافران نوروزی در گیلان از ۱۱ میلیون نفر گذشتاقامت مسافران نوروزی در گیلان از ۱۱ میلیون نفر گذشت

تابناک/گیلان مدیرکل میراث فرهنگی گیلان گفت: در طرح نوروزی امسال میزان اقامت مسافران در استان(اقامت در مراکز اقامتی ثابت و موقت) تعداد ۱۱ میلیون و ۴۴۵ هزار و ۵۱۴ نفر/شب اقامت بوده که رشد ١١٢ درصدی دارد.

ولی جهانی در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به ورود مسافران نوروزی به استان گیلان در طرح نوروزی از ۱۶ اسفند ماه ۱۴۰۱ تاکنون، اظهار کرد: در راستای‌ ارتقاء خدمات‌دهی به مسافران نوروزی تاکنون ۲۰۷ واحد تاسیسات گردشگری استان گیلان به دلیل رعایت مقررات و میزبانی مناسب مورد تشویق قرار گرفته اند.

وی افزود: در این مدت میزان اقامت مسافران در استان(اقامت در مراکز اقامتی ثابت و موقت) تعداد ۱۱ میلیون و ۴۴۵ هزار و ۵۱۴ نفر/شب اقامت بوده که رشد ١١٢ درصدی دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان تصریح کرد: نزدیک به ۸۰۰ هزار نفر گردشگر نیز در این زمان از موزه ها، بناهای تاریخی و جاذبه‌های گردشگری استان بازدید کرده‌اند که این رقم نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۸۱ درصد رشد داشته است.

جهانی گفت: علاوه بر اینکه امکان اقامت مسافران و گردشگران در هتل‌ها، اقامتگاه‌های سنتی، مهمانپذیرها، هتل آپارتمان ها، اقامتگاه های بومگردی و خانه مسافر ها فراهم شد، اقامتگاه‌های موقت، تاسیسات اقامتی وابسته به وزارت آموزش و پرورش و سایر مراکز اقامتی ادارات و دانشگاه ها نیز برای این امر بسیج شده است.

وی درمورد بازدید تیم‌های نظارتی از تاسیسات گردشگری استان که از ۱۶ اسفندماه آغاز شده است نیز خاطرنشان کرد: این میزان نسبت به دور مشابه سال گذشته بیش از ۶۰ درصد رشد داشته است.

مدیرکل میراث گیلان اظهار کرد: همچنین در جریان ۷۰۰ بازدید انجام شده از سوی تیم های نظارتی ١١٠ مورد تذکر شفاهی و ٨٨ مورد تذکر کتبی گرفتند و یک مورد تعطیل شد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار