مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت : نیروگاه حرارتی شازند به صورت کامل گازسوز شده است و شاهد کاهش آلودگی هوای این منطقه هستیم.
کد خبر: ۱۰۹۸۱۲۱
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۸ 26 March 2023

 

به گزارش تابناک مرکزی ، یوسف یوسفی افزود: مازوت‌سوزی این واحد تولیدی  با  تلاش مسئولین استان از ۱۶ اسفند ماه ۱۴۰۱ قطع شد اما محدودیت‌هایی از سوی شرکت ملی گاز اعلام شد که منجر به استفاده ۱۰ درصد سوخت مصرفی این واحد از مازوت شد که خوشبختانه با پیگریهای لازم  از فرودین ماه امسال مصرف مازوت بصورت کامل قطع و در حال حاضر از گاز استفاده میشود.
وی گفت :  به علت وجود نیروگاه حرارتی شازند در غرب اراک، این شهر هر ساله در زمستان با مسئله مازوت سوزی و آلاینده ای به نام دی اکسید  گوگرد روبروست که کیفیت هوا را در شهرستانهای اراک و شازند به شدت تحت تاثیر قرار می‌دهد.
یوسفی بیان داشت : تا۲۰ آبان سال ۱۴۰۱ از سوخت گاز در نیروگاه حرارتی شازند استفاده شده و از آن تاریخ به بعد به دلیل محدودیت گاز در کشور مازوت مصرف گردید، که درمجموع در سال گذشته  حدود ۷۱۰میلیون لیتر مازوت در نیروگاه شازند استفاده شد.
وی اشاره کرد: برای جلوگیری از مازوت سوزی و اثرات ناشی از آن بر سلامت جامعه نیاز است از ظرفیت دانشگاهیان و صاحب‌نظران بیش از پیش بهره‌گیری شود و راهکارهای جدیدی در این خصوص ارایه شود و این اداره کل  آمادگی کامل برای همکاری با پژوهشگران و صاحبنظران را دارند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی در پایان ابراز امیدواری کرد که در سال جدید با انجام اقدامات موثر در نیروگاه حرارتی شازند از سوخت گاز استفاده شود و در صورت عدم تامین گاز مورد نیاز مازوت بدون سولفور مصرف شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار