امام جمعه موقت اراک گفت:جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با سایر کشورها به هیچ عنوان از اصول مسلم خود عقب‌نشینی نمی‌کند.
کد خبر: ۱۰۹۷۱۱۶
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۲ 17 March 2023

 


به گزارش تابناک مرکزی،حجت‌الاسلام قاسم عبدالهی در خطبه‌های نماز جمعه اراک با بیان اینکه استکبار جهانی نمی‌خواهد ما را مستقل ببیند افزود: استکبار از استقلال ایران ناراحت و عصبانی است و هر زمان که کشور ما با دیگران ارتباط بگیرد خشمگین می‌شود.
وی یادآورشد: امید است سیاستی که دولت در امور خارجه و سایر امور در پیش گرفته، منجر به اتفاقات خوبی برای کشور شود.
وی با بیان اینکه دولت سیزدهم سیاست‌ خارجی فعالی در پیش گرفته که امید است با پشتوانه‌های لازم به نتیجه برسد افزود: سیاست خارجه فعال هم از سمت وزارت امور خارجه و چه از طرف دبیر شورای عالی امنیت ملی، منجر به توافق سه جانبه بین ایران و عربستان و ناظر چینی شد که تحلیل‌های زیادی به همراه داشت.
وی اضافه کرد: برخی‌ها خیلی خوشحال شدند و برخی افراد ناراحت شدند، اما از این نوع توافقات در طول تاریخ انقلاب فراوان رخ داده و نباید خیلی امید به این توافقات بست و نه اینکه ناامید شد.
امام جمعه موقت اراک ادامه داد: از زمان پیروزی انقلاب اسلامی امام راحل فرمودند که بر اساس سه اصل عزت، حکمت و مصلحت، به جز کشورهای غاصب و نژادپرست، مشکلی برای ارتباط با سایر کشورها و تعامل با آنها وجود ندارد.
حجت‌الاسلام عبدالهی بیان کرد: سه اصل عزت، حکمت و مصلحت همواره مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است و همه باید به آن توجه ویژه داشته باشند.
وی تاکید کرد: اسلام پیروز است و شر دشمنان قطع خواهد شد و این وعده خداوند است.
امام جمعه موقت اراک در بخش دیگری از سخنانش گفت: نوروز از اعیاد بزرگ است که به زیبایی تمام، زنده شدن طبیعت نمایان می‌شود البته لهو و لعب در هیچ جای اسلام جایی ندارد، اما صله رحم، دیدار با اقوام و لباس نو پوشیدن در همه اعیاد مورد تاکید است.
وی اضافه کرد: همه تلاش کنند در ایام پیش رو که همزمان با ماه مبارک رمضان است، از اسراف بپرهیزند و در حد توان خود به اطعام نیازمندان و هدیه دادن به دیگران بپردازند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار