رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: روزانه ۲۰۰ تن گوشت مرغ گرم در راستای تنظیم بازار و جلوگیری از افزایش قیمت این کالا تا پنجم فروردین ماه در این استان توزیع می‌شود.
کد خبر: ۱۰۹۶۹۰۰
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۰ 15 March 2023

 


به گزارش تابناک مرکزی، علی صفری افزود: با توجه به افزایش مصرف گوشت مرغ در روزهای پایانی سال جاری و ابتدای سال آینده، به رغم کاهش جوجه ریزی به دلیل افزایش قیمت نهاده‌ها، برای جلوگیری از افزایش قیمت این محصول در استان مرکزی روزانه ۲۰۰ تن گشت در بازار عرضه می‌شود.
وی ادامه داد: بخشی از گوشت مرغ، در داخل استان مرکزی مصرف و مازاد آن به تهران ارسال می‌شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی خاطرنشان کرد: بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده در راستای تامین گوشت مرغ ماه مبارک رمضان، روزانه ۱۰۰ تن گوشت مرغ در بازار عرضه شود که این میزان بیش از مصرف استان است.
صفری گفت: برای جلوگیری از کمبود گوشت مرغ گرم مورد نیاز مردم استان مرکزی در روزهای پایانی سال جاری و ابتدای سال آینده، گوشت مرغ منجمد نیز بدون محدودیت با قیمت ۴۵۰ هزار ریال در بازار عرضه می‌شود.
وی با یادآوری افزایش قیمت گوشت قرمز در بازار افزود: قیمت گوشت قرمز از جمله عوامل گرانی این محصول در استان است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی اظهار کرد: این استان قطب تولید دام سبک و سنگین در کشور بوده و اکنون در زمینه تولید گوشت قرمز در این استان مشکلی وجود ندارد.
وی ادامه داد: با توجه به عرضه گوشت منجمد در بازار، اکنون قیمت دام زنده در استان مرکزی ۲۰ درصد کاهش یافته که این مهم کاهش قیمت گوشت گرم را در استان به همراه دارد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی ارایه گوشت منجمد در بازار را از جمله اقدامات سازمان جهاد کشاورزی استان برای کنترل قیمت گوشت قرمز در استان عنوان کرد و گفت: توزیع این محصول ماه مبارک رمضان نیز در استان ادامه می یابد.
صفری افزود: برای جلوگیری از خروج گوشت منجمد از بازار مصرف و افزایش نظارت بر توزیع آن، اکنون توزیع این محصول در فروشگاه‌های بزرگ که به سامانه فروشگاهی مجهز هستند توزیع می شود.
وی ادامه داد: اکنون در زمینه تامین شکر مورد نیاز مردم استان مرکزی، مشکلی وجود ندارد و شکر مورد نیاز صنف، صنعت و خانوار به میزان کافی در استان ذخیره سازی شده و نیاز است مباشران برای تحویل سهمیه شهرستان‌ها اقدام کنند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی تولید تخم مرغ را بیش از نیاز استان عنوان کرد و گفت:۴۰ درصد تخم مرغ تولیدی در داخل استان مصرف و بقیه به سایر استان‌های کشور ارسال می‌شود.
صفری ادامه داد: در زمینه تولید شیر نیز در استان مرکزی مازاد مصرف وجود دارد که در اختیار شرکت‌های تولید شیر خشک قرار می گیرد.
وی با یادآوری ذخیره و تامین آرد و روغن در استان مرکزی گفت: اکنون روغن به میزان کافی در استان ذخیره سازی شده و زیر قیمت مصوب در استان عرضه می‌شود. رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی اظهار داشت: ۴۰۰ تن میوه شامل ۱۵۰ تن سیب و ۲۵۰ تن پرتقال برای تامین میوه شب عید مردم استان توسط اتحادیه و بخش خصوصی به استان وارد و ذخیره سازی شده‌ است.
صفری گفت: پیش‌بینی می‌شود توزیع میوه شب عید ۲۰ درصد ارزان تر از قیمت بازار از بیست و پنجم اسفندماه در استان آغاز شود.
وی ادامه داد: در راستای برگزاری نمایشگاه توزیع محصولات کشاورزی در استان مرکزی، با هماهنگی اتاق تعاون استان، ۱۲ فروشگاه بزرگ انتخاب و کالاهای اساسی برای توزیع در اختیار این فروشگاه‌ها قرار گرفته‌ است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی خاطرنشان کرد: در راستای افزایش نظارت بر بازار شب عید علاوه بر گشت‌های مشترک سازمان جهاد کشاورزی استان با اداره کل تعزیرات حکومتی استان، ۲ گروه ثابت در مرکز شهر اراک مستقر و ۲ گروه سیار نیز در سطح شهر فعال هستند.

خبرنگار محسن بهرامی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار