مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت:  امسال آئین معنوی اعتکاف در ۱۶۰ مسجد این استان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۰۹۰۱۳۶
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۴ 30 January 2023

 

 

به گزارش تابناک مرکزی،حجت‌الاسلام مهدی عباسی، اعتکاف را یکی از رویش‌های مهم انقلاب اسلامی دانست و افزود:یکی از روش‌های توسعه معنویت در جامعه برگزاری آیین اعتکاف است.
وی با تأکید بر این‌که برنامه‌ریزی‌های متعدد برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و اعمال ویژه اعتکاف صورت گرفته است، افزود: اداره تبلیغات با تشکیل ستاد اعتکاف پرشور و پررنگ، برای مشارکت مردمی و زمینه‌سازی نسل جوان به سوی معنویات دینی و مذهبی تلاش خواهد کرد و دستگاه‌های مختلف فرهنگی نیز می‌توانند از ظرفیت حضور مردم به‌ویژه نسل جوان و نوجوان برای انجام برنامه‌های فرهنگی استفاده کنند.
حجت‌الاسلام عباسی تصریح کرد: لذت این مراسم معنوی باهدف شکوفایی استعدادها و ظرفیت‌های فطری، تقویت روح معنویت خواهی، رفع نیازهای روحی و عرفانی، پالایش درون، کاهش تعلقات و وابستگی‌ها، تقویت ارزش‌های دینی، بسترسازی برای تقویت روح بندگی و تقرب به خداوند، توصیه شده است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی ادامه داد: با توجه به توطئه تمام‌عیار فرهنگی و رسانه‌ای دشمنان، استقبال از این فرصت معنوی نشان‌دهنده این است که احساس نیاز عمیقی به معنویت در جامعه وجود دارد و با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب بر جهاد تبیین، رویکرد کلی اعتکاف علاوه بر بُعد معنوی در این زمینه تعریف شده است.
وی تصریح کرد: اعتکاف عبادتی است که فرد در آن به تفکر در خدا، خود و هستی می‌پردازد و چه زیباست که جوانان بیش از همه از این آیین پرشور و برنامه‌های آن بهره ببرند و با خودسازی، جامعه بهتری را تشکیل دهند چراکه یکی از موارد رویش فرهنگی نظام، همین بحث اعتکاف است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار