رئیس اداره‌میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خنداب گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون ۱۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی به هنرمندان فعال در رشته‌های مختلف صنایع‌دستی و هنرهای سنتی شهرستان پرداخت شد.
کد خبر: ۱۰۸۹۵۰۶
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۸ 26 January 2023

 

به‌گزارش تابناک مرکزی، احمد میرزایی افزود: از مجموع اعتبار تخصیص یافته به حوزه مشاغل خانگی شهرستان خنداب در سال‌جاری، مبلغ ۱۰ میلیارد ریال توسط اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان جذب شد.
رئیس اداره‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خنداب یادآورشد: این مبلغ به ۳۰ نفر از هنرمندان فعال واجد شرایط در رشته‌های مختلف صنایع‌دستی و هنرهای سنتی از محل مشاغل خانگی بودجه ۱۴۰۱ تامین و پرداخت شده است.
میرزایی افزود: متقاضیان طرح‌های مشاغل خانگی صنایع‌دستی می‌توانند با ارائه درخواست، مدارک و طرح توجیهی، در مسیر دریافت تسهیلات قرار گیرند به این صورت که پس از تایید طرح توسط کارشناسان و ثبت‌نام در سامانه مربوطه به بانک‌های عامل برای بررسی و پرداخت معرفی می‌شوند.
او با اشاره به اینکه این مبلغ تسهیلات بانکی از ابتدای سال جاری به هنرمندان فعال در رشته‌های مختلف صنایع‌دستی و هنرهای سنتی شهرستان خنداب پرداخت شده است، تصریح کرد: با پرداخت تسهیلات و حمایت از مشاغل خانگی، کارگاه‌های کوچک صنایع‌دستی در شهرستان‌ها توسعه و تجهیز می‌شوند که این مهم در اشتغالزایی و رونق کسب و کارها و حفظ اصالت هنر در استان موثر است.
او اظهار داشت: توسعه مشاغل خانگی راهکاری موثر برای رونق اقتصاد خانواده است و نقش موثری در افزایش اشتغال پایدار را دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار