نشست هم اندیشی ارائه طرحهای کاهش آلایندگی هوا درخصوص نیروگاه حرارتی شازند در سالن جلسات اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۸۹۱۳۵
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۰ 24 January 2023

 

به گزارش تابناک مرکزی، در نشست هم انديشي با دانشگاه علم و صنعت و دانشگاه اراک راهكارهاي علمي و عملياتي بهبود كيفيت سوخت نيروگاه حرارتي شازند بمنظوركاهش آلودگي هوا مورد بررسی و نظر خواهی قرار گرفت و دستگاهها استانی مرتبط از جمله شرکت گاز استان ، دانشگاه علوم پزشکی ، پالایشگاه و نیروگاه شازند نظرات و ایده های خود را اعلام کردند.
"یوسف یوسفی " مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی در این نشست گفت: آلودگی هوا یکی از معضلات مهم محیط زیستی کلان‌شهر اراک است که اثرات منفی بهداشتی، اجتماعی و اقتصادی را به دنبال دارد و باید چاره اندیشی در سطح ملی و استانی برای رفع این معضل انجام پذیرد.
  وی گفت : در حال حاضر نیروگاه های حرارتی شازند سهم عمده ای در آلودگی هوای اراک و شازند دارد و به همین منظور بهینه سازی کیفیت سوخت نیروگاه یکی از چالش های اصلی زیست محیطی در استان است
 یوسفی بیان کرد : در چند ماه گذشته به دلیل عدم هم ترازی تولید و مصرف گاز وبرق در کشوراستفاده از نوع سوخت در نیروگاه حرارتی شازند و البته سایر منابع آلاینده هوا که به هیچ عنوان قابل چشم پوشی نیست، شاهد ۱۱۹ روز هوای ناسالم در شهر اراک بودیم.
  مدیر کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی پس از استماع نظرات و پیشنهادات ارائه شده را درسه مقطع کوتاه مدت ،میان مدت وبلند مدت جمع بندی کرد .
اعمال روشهای ترکیبی ومدیریتی درمصرف گاز برق وکاهش میزان تولید نیروگاه دردوماه سرد دی وبهمن، انعکاس بموقع گزارش میزان ونوع آلاینده های هوای اراک به تهران ، استفاده از فن آوری های نوین الکترولیت ، اجرای فیلتراسیون حداقل برای یکی ازدودکش ها،برنامه ریزی وتسریع دراجرای پروژه های تولیدبرق از انرژی های نو ، توسعه جنگلکاری و فضای سبز ، ذخیره ۹ ماه گاز ال پی جی تولیدی درپالایشگاه ومصرف آن حداقل دردوماه سردسال ودرنهایت حذف نیروگاه در درازمدت حداکثر ده سال آینده ازجمله پیشنهادات ارائه شده در این جلسه بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار