نماینده ولی فقیه در استان مرکزی توهین به ساحت مقدس قرآن کریم را محکوم کرد.
کد خبر: ۱۰۸۹۱۳۳
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۷ 24 January 2023

 

به گزارش تابناک مرکزی، آیت الله دری در پیامی ضمن محکوم کردن این اهانت گفت: جهل، سلطه جهانی، فشار مستکبران و شست‌وشوی ذهنی افراد با هزاران ابزار سایبری و سوء استفاده از زمینه‌های احساس و عواطف باعث شد تا یک‌بار دیگر برخی افراطیون استکهلم سوئد مقابل کنسولگری ترکیه اقدام به اهانت به قرآن کریم کنند که خشم و نفرت مسلمانان، پیروان ادیان مختلف و ملت متدین ایران اسلامی را به دنبال داشته است.
او افزود: اهانت به قرآن کریم، اهانت به همه کتب آسمانی و همه انبیاء و ارزش‌های والای الهی است و این اقدام زشت و جنایتکارانه بیانگر انحطاط اخلاقی و سیاسی حاکمیت‌های غربی است.
امام حمعه اراک یادآورشد: در زمانه‌ای که انسان معاصر سرگشته به دنبال معنویت می‌گردد و توجه به مبدا هستی و رسولان الهی و کتب آسمانی بیش از پیش مورد توجه آحاد مردم جهان است، این اقدام نابخردانه، بی‌احترامی به تمامی خداپرستان و آزادگان جهان به ویژه مسلمانان و ساحت علم و کتاب مقدس و ترویج جهالت، نفرت پراکنی و خشونت‌های اجتماعی است.
در این پیام آمده است: این نوع شرارت‌ها، توهین شدید به امت اسلامی در سراسر جهان است و به هیچ وجه قابل تحمل نیست و از مراجع دینی و نهاد‌های اسلامی انتظار است که این جنایت بزرگ را محکوم و برای یک اجماع عمومی جهانی تلاش کنند که از تکرار چنین جنایاتی جلوگیری شود.
در بخش دیگری از این پیام خواهان برخورد جدی و قاطع مجامع بین‌المللی و دولت سوئد با جسارت‌کنندگان به قرآن کریم و محکومیت آن توسط انسان‌های آزاده و ادیان الهی، مجامع و گروه‌های حقوق بشری شد.
دولت سوئد برای سومین بار مجوز قانونی قرآن‌سوزی در این کشور را صادر کرد و این بار این عمل زشت و توهین آمیز شنبه یک بهمن‌ ماه جاری مقابل سفارت ترکیه در استکهلم انجام شد.
جمهوری اسلامی ایران، ترکیه، مصر، کویت، امارات، الازهر مصر، مجمع جهانی علمای مسلمان، قطر، عربستان، اندونزی، اردن، مغرب، سازمان همکاری اسلامی، شورای همکاری خلیج فارس، جنبش انصارالله یمن، حزب الله لبنان، جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی فلسطین از جمله کشور‌ها و نهاد‌هایی بودند که علیه به این اقدام موهن موضعگیری کرده و آن را محکوم و خواستار عدم تکرار آن و مجازات عاملان آن شدند و در مورد گسترش اقداماتی که باعث بی‌حرمتی به ادیان و تشدید خشونت‌ها شود، هشدار دادند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار