استاندار مرکزی گفت:تولید و مصرف گاز در یک تراز نیست و مصرف بیش از میزان تولید است.
کد خبر: ۱۰۸۷۹۴۶
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۸ 17 January 2023

 

 

به گزارش تابناک مرکزی، فرزاد مخلص الائمه در همایش ائمه جمعه استان مرکزی در بیت تاریخی امام خمینی(ره)، افزود: به منظور ایجاد این توازن باید تامین گاز مورد نیاز انجام شود و تا آن زمان باید مصرف کاهش پیدا کند و یا مدیریت شود.
وی یادآورشد: برخی افراد یا گروه‌های سیاسی از وضعیت گاز در ماه‌های اخیر، ناجوانمردانه برای هجمه علیه دولت استفاده می‌کنند.
استاندار مرکزی ادامه داد: هرساله مصرف گاز کشور تقریبا ۱۰ میلیارد مترمکعب افزایش یافته و براساس پیش‌بینی‌ها امسال باید مصرف گاز کشور ۲۵۰ میلیارد مترمکعب باشد.
وی با اشاره به حجم مصرف و پوشش سراسری ۹۸ درصدی گاز خانوارهای کل کشور، گفت: ایران در این پوشش رتبه اول جهان را دارد و در هیچ کجای دنیا چنین ظرفیتی ایجاد نشده است.
استاندار مرکزی گفت: این توسعه ایجاد شده مبنای نگاه عدالت خواهانه کشور بوده و میلیاردها تومان هزینه داشته است.
مخلص الائمه با بیان اینکه قطعی گاز در سال‌های متعدد در کشور وجود داشته است، بیان کرد: شرکت ملی گاز ایران در چهار ماه سرد سال هیچ تعهدی برای تامین گاز صنایع ندارد و باید از سوخت مایع استفاده کنند و در این باره تکلیفی بر عهده دولت نیست.
وی افزود: به منظور جلوگیری از قطع گاز و قطع ۱۰۰ درصدی گاز صنعت، برخی زمانها مدارس تعطیل شد.
مخلص الائمه در پاسخ به انتقادات تعطیلی مدارس در زمستان سال جاری، گفت: علت عدم کمبود گاز در ۲ سال گذشته به خاطر تعطیلی مدارس ، ورزشگاه‌ها و دانشگا ها به دلیل شیوع کرونا بوده و تعطیلی مدارس در سال جاری مقطعی است.
استاندار مرکزی اظهار داشت: توسعه صنعت، افزایش مصرف برق و گاز را به همراه دارد و به این دلیل با کمبود گاز مواجه شدیم.
وی تاکید کرد: کسانی‌که علیه دولت عقده دارند از این فرصت استفاده می‌کنند تا علیه دولت عقده گشایی کنند اما با این اقدام نظم جامعه را برهم می‌زند.
استاندار مرکزی افزود: با وجود اینکه در روزهای اخیر استان‌های متعددی درگیر بارندگی بودند اما در استان مرکزی وضعیت خوبی داشتیم و حتی در حوزه صنعت که تعهدی برای تامین گاز آن نداشتیم گاز مورد نیاز واحدهای تولیدی تامین شد.
مخلص‌الائمه ادامه داد: هر انسانی ۲ شاکله جسمی و معنوی دارد و این موجود زنده می‌تواند یک شخص یا آحاد جامعه و یک ملت باشد.
وی بیان کرد: شاکله معنوی بر شاکله جسمی تسلط دارد و به آن شخصیت گفته می‌شود و شاکله معنوی جامعه را هویت می‌نامند.
استاندار مرکزی تاکید کرد: شاکله معنوی باید برپا و استوار باشد تا شاکله جسمی را در مسیر روشن و پیشرفت حرکت دهد.
مخلص‌الائمه بیان کرد: نظام هویتی ایران و استان مرکزی مولفه‌های متعددی دارد و این مولفه‌ها می‌توانند این نظام هویتی را تقویت کنند و ظرفیت‌ها را ظهور دهند.
وی گفت: در راس این مولفه‌ها، مشاهیر و اسطوره‌ها، جزء مهمی از این نظام هویتی را تشکیل می‌دهند.
استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: روز ولادت فاطمه زهرا (س) به عنوان دردانه هستی که مقارن با تولد امام راحل است، باید کانون توجه همه رسانه‌ها و توده مردم باشد، همانطور که در نیمه شعبان همه دوربین‌ها به سمت جمکران است در روز میلاد حضرت زهرا(س) و امام راحل، خمین باید کانون توجه باشد.
مخلص‌الائمه گفت: باید هر سال در روز تولد میلاد ۲ نور، محتواهای غنی از این بیت پرفضیلت تولید شود تا همگان را بهره‌مند کند.
معاون فرهنگی، هنری و ارتباطات موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) نیز در این همایش گفت: هفته فرهنگی « بر آستان آفتاب»با هدف معرفی سیره و ابعاد شخصیتی امام راحل در خمین در حال برگزاری است.
امین عارف نیا افزود: رعایت سادگی و صرفه‌جویی در دستور برگزاری برنامه‌های این هفته است.
وی ادامه داد: اتفاقاتی که در طول هفته فرهنگی «بر آستان آفتاب » رخ می دهد حس خوبی در شهر خمین ایجاد کرده است.
عارف نیا اظهار داشت: نشاط کودکان و نوجوانانی که هر روز در بیت تاریخی امام راحل حضور پیدا می کنند مشهود است.
معاون فرهنگی، هنری و ارتباطات موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) گفت: منزل امام راحل باید به یک پناهگاه برای مردم و خانه‌ای پویا برای معارف انقلاب تبدیل شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار