رئیس اسبق سازمان اطلاعات سپاه پاسداران گفت: آمریکا با اسرائیل برنامه‌ریزی کردند ایران را از منطقه بی‌ثبات کنند و فشار بیاورند تا در ایران ناامنی ایجاد کنند و در مهرماه اغتشاشات انجام دهند و ایران ضعیف شود و با امتیاز دادن به برجام برگردد.
کد خبر: ۱۰۸۵۸۴۰
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۵ 05 January 2023

 

به گزارش تابناک مرکزی،حجت‌الاسلام حسین طائب شامگاه چهارشنبه در آیین بزرگداشت سومین سالگرد شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و دهه مقاومت در کانون امام علی(ع) اراک افزود:هدف آنها این بود اوکراین را مسلح کنند و تجهیزات و امکانات اوکراین را فراهم کنند بعد اوکراین به روسیه حمله کند و اکراین شهرهایی که در اختیار روسیه بود را پس بگیرد و داخل روسیه اغتشاش و فشار اقتصادی ایجاد کنند و روسیه را به مذاکره با آمریکا برگردانند بعد به سراغ چین بروند.
وی یادآورشد: نقشه آمریکایی‌ها لو رفت و روس‌ها عملیات پیش دستانه انجام دادند و روس‌ها به اوکراین حمله کردند و خواستند این جنگ را جمع کنند اما به یک جنگ فرسایشی تبدیل شد.
رئیس اسبق سازمان اطلاعات سپاه پاسداران بیان کرد: ملت ایران در برابر توطئه‌های آمریکای جنایتکار هوشیار و آگاه است و با تمام وجود از ارزش‌ها و آرمان‌های نظام اسلامی صیانت می‌کند.
وی با بیان اینکه انعقاد تفاهم‌نامه‌ با کشورهای مختلف نشان از ثبات و امنیت کشور دارد افزود: در یک سال گذشته بیش از ۱۳۰ میلیارد دلار تفاهم‌نامه با کشورهای مختلف امضا شده که بسیاری از آن اجرایی شده است و در صورتی که کشور از ثبات لازم برخوردار نبود بدون شک این حجم از سرمایه‌گذاری در کشور ایجاد نمی‌شد.
وی ادامه داد: اقتدار و موفقیت‌های روز افزون ایران اسلامی در بخش‌های مختلف باعث شده آمریکای جنایتکار به دنبال بی‌ثبات کردن کشورمان باشد و آحاد مردم باید نسبت به این توطئه آمریکا هوشیار باشند.
رئیس اسبق سازمان اطلاعات سپاه پاسداران بیان کرد: آمریکا با جنگ ترکیبی به دنبال معتبرسازی تهدید نظامی است و همزمان نیز تلاش می‌کند با هویت زدایی از ایران و هویت زایی کاذب از جمله لذت گرایی در بستر رسانه‌های ارتباطی زمینه‌های تبدیل گسست نسلی، قومی و مذهبی را به نفرت و کینه و ایجاد دو دستگی با افزایش نفرت‌ها و تبدیل آن به نافرمانی مدنی و نهایتا با ایجاد نافرمانی، تقابل‌های امنیتی، اقتصادی و سیاسی را در کشور ایجاد کند.
حجت الاسلام طائب اظهار داشت: شبهه افکنی از طریق طرح سوالات راهبردی، عملیاتی، تاکتیکی و تکرار سوالات و ابهامات با پاسخ‌های ناقص و دروغ و ایجاد تردید در پذیرش حقایق، تردید صداقت، اعتماد، موفقیت، امید، مقبولیت و مشروعیت، ایجاد بی تفاوتی در مردم و ترس در خواص و ایجاد گسست اجتماعی با بهره گیری از گسست‌های ملی، قومی و مذهبی و دوگانه سازی نمونه‌ای از اقدامات دشمن است.
وی اضافه کرد: ایجاد زیرساخت ارتباطی به منظور تعامل با آحاد جامعه با توسعه اینترنت و شبکه‌های اجتماعی و ماهواره‌ای، تبلیغ لذت گرایی و سبک زندگی غربی، شبکه سازی، تولید هیجان از طریق روش‌های مختلف از جمله ترویج بازی‌های رایانه‌ای و تبدیل هیجانات روانی به اعمال خشونت آمیز نمونه‌های دیگری از اقدامات دشمنان در هویت‌زدایی از جوانان کشور است.
رئیس سازمان اطلاعات سپاه پاسداران گفت: امروز باید هویتی که انقلاب اسلامی آن را ساخته است برای نسل جوان و نوجوان تبیین شود، جوانان از وضع دوران شاه اطلاعی ندارند بنابراین باید پیشرفت، هویت خدمت، هویت مقاومت، هویت شهید سردار سلیمانی برای جوانان تبیین شود، ما با جنگ سخت به بازدارندگی رسیدیم و در جنگ نرم هم باید به بازدارندگی برسیم، که این مهم نیازمند فعالیت‌های رسانه‌ای قوی است.
حجت‌الاسلام طائب افزود: آمریکایی‌ها سه چالش مهم بیرونی خود را به ترتیب چین، روسیه و ایران می‌دانند، چراکه چین در حال حاضر در رهبری جهان با آمریکا در موضوعاتی همچون قدرت دفاع، تکنولوژی و اقتصادی رقابت دارد و در سال ۲۰۳۰ ممکن است از آمریکا جلو بزند، روسیه همانند چین قدرت ندارد اما می‌تواند تولید ناامنی در اروپا و توسعه به سایر مناطق را داشته باشد، سومین چالش اساسی آمریکا عبارت است از قدرت‌هایی که دموکراسی آمریکا را ضعیف می‌کنند و الگوی حکمرانی جدید ارائه می‌دهند، در این سه اولویت آمریکا ترتیب اولویت تهدید خود را چین، روسیه و ایران می‌دانند اما ترتیب برخورد را ایران، روسیه و چین می‌داند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار