نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت:امام خمینی (ره) با تحقق انقلاب اسلامی، دین اسلام را احیا و به دنیا عرضه کرد.
کد خبر: ۱۰۸۵۲۲۹
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۹ 02 January 2023

 

به گزارش تابناک مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی در نشست شورای فرهنگ عمومی استان مرکزی افزود: امام خمینی(ره) در راستای احیای اسلام ناب محمدی(ص) گام برداشت و در این راه خطیر از هیچ کوششی فروگذار نبود و امروز اقشار مختلف مردم به خصوص جامعه روحانیت و اساتید دانشگاه باید از هفته فرهنگی در راستای معرفی اهداف والای امام راحل به نسل جوان استفاده کنند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه امروز آثار و بازتاب اندیشه‌های امام خمینی(ره) در ابعاد سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی در دنیا متبلور است، یادآور شد: امام خمینی(ره) در قرن اخیر، هدیه الهی برای جامعه بشریت بود و امروزه اندیشه‌های تابناک آن امام بزرگوار در بیشتر کشورهای جهان ظهور پیدا کرده و بیداری اسلامی شکل گرفته در کشورهای منطقه، همه برگرفته از اهداف آن رهبر فرزانه است.
وی یادآورشد: هفته فرهنگی خمین فرصتی برای انتقال اندیشه‌های ناب امام خمینی(ره)، رفتار، منش و ابعاد گوناگون زندگی آن شخصیت فرزانه به نسل جوان است. 
آیت‌الله دری نجف‌نجف‌آبادی تاکید کرد: هفته فرهنگی خمین تنها اختصاص به این شهر ندارد و تمام نقاط استان مرکزی باید در این هفته برنامه‌هایی در جهت معرفی ابعاد شخصیتی امام راحل داشته باشند.
وی بیان کرد: باید تدابیری اندیشیده شود تا در هفته فرهنگی خمین این شهر به عنوان زادگاه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی به تمام جهان معرفی شود و تمام نهادهای اجرایی در این امر مهم، مشارکت گسترده داشته باشند.
استاندار مرکزی هم گفت: برگزاری هفته فرهنگی خمین صرفه‌جویی و کمترین هزینه برنامه‌ریزی شده و این مهم باید مورد توجه تمام دستگاه‌های مسئول قرار گیرد.
فرزاد مخلص‌الائمه افزود: رعایت مسایل مالی حتی به قیمت تغییر برنامه‌ها در هفته فرهنگی خمین با عنوان «برآستان آفتاب» باید مورد توجه قرار گیرد.
وی اظهار داشت: توجه به نکات محتوایی برای معرفی هرچه بیشتر ابعاد شخصیتی امام راحل نیز باید در هفته فرهنگی خمین مورد توجه قرار گیرد.
استاندار مرکزی افزود: ایجاد ستاد مردمی جمعیت با هدف ساماندهی گروه‌های مردمی در دستور کار قرار دارد و نیاز است دستگاه‌های اجرایی در اراک و ساوه نسبت به تامین یک مکان مناسب برای برگزاری نشست‌های این ستاد همکاری لازم را داشته باشند.
فرماندار خمین هم گفت: هفته فرهنگی شهرستان خمین بیست و سوم دی‌ماه(بیستم جمادی‌الثانی) همزمان با سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی آغاز و تا بیست و نهم دی ماه نیز ادامه دارد.
حمید کمانکش افزود: برنامه‌های هفته فرهنگی خمین در سه بخش محتوایی، پیوست‌های اجتماعی همراه با برپایی جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های مختلف برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: با توجه به حجم بالای برنامه‌های تدوین شده از دستگاه‌های مختلف اجرایی و صنایع استان مرکزی انتظار می‌رود حمایت‌های لازم را در برپایی هر چه باشکوه‌تر این رویداد فرهنگی داشته باشند.

اشتراک گذاری
آخرین اخبار