رییس خانه صنعت،معدن وتجارت اراک از عزم جدی صنایع این شهرستان برای ورود به بازارهای روسیه خبرداد.
کد خبر: ۱۰۸۱۸۷۱
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۵ 13 December 2022


به گزارش تابناک مرکزی،منوچهر توسطی درنشست با تجار وصنعتگران روسی وفعالان اقتصادی اراک که باهدف بررسي فرصت هاي تجاري و سرمايه گذاري و تسهيل مبادلات اقتصادي دو كشور برگزار شد گفت: ايجاد فضاي مناسب براي حضور فعالان اقتصادي ايران در اين دو كشور به صورت جدي در دستور كار، خانه صنعت، معدن و تجارت ايران و اتاق بازرگاني مرکزی قرار گرفته دارد.

وي با تشريح برنامه ها و ديدارهاي برنامه ريزي شده در اين سفر،گفت:روابط ايران با کشور روسیه به دلیل مشکلات بسیاری که در عرصه بین المللی با سایر کشورها با آن مواجه هستیم ما را ملزم به گسترش همکاری می کند واميدمی رود توسعه روابط تجاري با تامين منافع دو طرف، به رشد وتوسعه فعالیت های اقتصادی وتجاری وبالا بردن تراز تجاری دوکشور منجر شود. 

رئیس خانه صنعت معدن و تجارت اراک با اشاره به توانمندهای استان مرکزی یادآورشد:این استان یکی از استان های صنعتی کشور ما ایران است و بیش از ۳ هزار واحد صنعتی کوچک و بزرگ دارد و بسیاری از صنایع استان مرکزی ارتباطات بین المللی دارند.

توسطی با اشاره به آمادگی معدن های استان مرکزی برای همکاری با تیم روسیه افزود:در حوزه معدن هم این استان دارای ظرفیت‌های بسیاری است.

وی با بیان اینکه استان مرکزی در حوزه کشاورزی هم دارای محصولات متنوعی است که برخی از این محصولات مانندانار ساوه شناخته شده وبرند است گفت:در حال حاضر مدتهاست محصولات کشاورزی ما به روسیه صادر می شود.

وی با بیان اینکه ما آمادگی خود را برای همکاری در حوزه تجاری با روسیه اعلام می کنیم یادآورشد: امیدمی رود در آینده بتوانیم با فرصت بیشتر از ظرفیت های دوکشور را شناسایی کنیم.

توسطی با اشاره به اینکه در سال ۲۰۲۳ هیئتی از روسیه در همین زمینه به استان مرکزی سفر خواهد کرد افزود:از شرکت آراد برندینگ برای زحمات بسیاری که برای هماهنگی و حضور هیئت روسی در استان مرکزی متحمل شدند قدردانی کنم وامیدوارم این همکاری ادامه داشته باشد.

 

استان مرکزی یک ایران کوچک است
جودکی مدیر کل صمت استان مرکزی هم گفت:بدون گزاف می‌توانیم این استان را به لحاظ تنوع تولید یک ایران کوچک بنامیم که یک شریک تجاری توانمند برای دوستان روسی باشد.وی افزود: وجود سه هزار واحد صنعتی و بالغ بر ۶۰۰ معدن ظرفیت بسیار خوبی برای توسعه روابط اقتصادی است وبدون شک دوستان ما که در این جلسه حضور دارند می توانند عامل توسعه روابط دوکشور باشند.

وی یارآورشد:آن چیزی که امروز در این جلسه یا جلسات آتی بین فعالین اقتصادی استان مرکزی و نمایندگان و تجار ما با هیئت روسی منعقد می شود قطعاً به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی ایران و مورد تایید است و آن چیزی که در چارچوب قوانین و مقررات منظور می شود و دوستان توافق می کنند،هر دو کشور نیازمند توسعه روابط اقتصادی با یکدیگر هستند.

جودکی ادامه داد: موارد متعددی را جمهوری اسلامی ایران می تواند هدایت و راهبری کند و مواردی را هم کشور روسیه که به توسعه همکاری‌های دو کشور در بخش‌های مختلف صنعتی منجر شود.

 

همکاری های صنعتی و فنی استان مرکزی با روسیه به ۵۰ سال پیش باز می گردد

عضو هئیت مدیره خانه صنعت معدن و تجارت اراک هم گفت:همکاری اقتصادی و صنعتی اراک که حدود ۵۰ سال پیش توسط شرکت ماشین سازی آغاز شده است.

محسن الهیاری افزود:ماشین سازی اراک بخش مهمی از فعالیت های استاندارد سازی را با شرکت‌های روسی آغاز کرده است و حتی ساخت تجهیزات معدن الوایور ها کامویرها و دستگاههای معدن از قبیل سنگ شکن بر اساس استاندارد های روس در اراک پایه گذاری شده است.

وی یادآورشد: در حقیقت همکاری های صنعتی و فنی در استان مرکزی با روسیه به ۵۰ سال پیش باز می گردد و هنوز همکاران قدیمی ما استانداردهای روسیه را به خوبی می شناسند.

الهیاری افزود:شرکت های صنعتی اراک به عنوان قطب صنعتی تجهیزات سازی کشور تقریبا در اکثر پتروپالایش های کشور نقش داشتند و تامین تجهیزات مانند ار کولر ها، مبدل های حرارتی، قطعات شیرآلات صنعتی و حجم عمده‌ای از تجهیزات صنعت نفت و گاز و مورد استفاده در پالایشگاه ها و پتروشیمی ها بر اساس استانداردهای جهانی انجام شده است و هم اکنون تقریباً وجود ندارد پالایشگاهی در کشور احداث شده باشد و نقش صنعت اراک در آن دیده نشده باشد.

وی یادآورشد:صنعتگران اراک با بهره مندی از نیروی متخصص و فنی بسیار وسیع و توانمند، از تجهیزات ابزار و تجربه ۵۰ ساله در تجهیزات سازی آماده ارائه خدمات به شرکت های روسی در توسعه تکنولوژی و سرمایه گذاری همکاری می کندو امیدمی رود بتوانیم یک میز مشترک بین شهر اراک و بخش تجهیزات سازی استان مرکزی با شرکت‌های روسی داشته باشیم و این میز بتواند این همکاری را منحصر به این بازدید نکند و تداوم داشته باشد و صنعتگران ما بتوانند در رفت و آمد با شرکتهای روسی فعالیت کنند.

وی اظهارداشت: ما در استان مرکزی شرکت هایی داریم که در بحث احداث پالایشگاه و پتروشیمی به صورت ای پی سی فعالیت می کنند و در این حوزه این آمادگی را داریم که همکاری نزدیک و تنگاتنگی با شرکت های روس داشته باشیم و بستر لازم نیازمند این است که این همکاری از اینجا آغازشود و بتوانیم ارتباط را بطوردائم داشته باشیم.

وی ادامه داد:ما آمادگی لازم برای احداث یک شوروم در روسیه را داریم که محصولات واحدهای صنعتی استان را در آنجا معرفی کنیم و متقابلا نیز می توانیم این امکان را برای شرکت های روسی به منظور معرفی توانمندی ها شان ایجاد کنیم تا محصولاتشان را معرفی کنند.

در پایان این نشست تجار وصنعتگران روسی ومدیرکل صمت استان، رییس خانه صنعت، معدن وتجارت اراک وفعالان اقتصادی استان مرکزی در جلسه B2B در حوزه‌های مختلف دیدار و گفتگو کردند.

 

گزارش تصویری از بازدید تیم اقتصادی روسیه از واحدهای صنعتی

عزم جدي صنایع اراک براي ورود به بازارهاي روسیهعزم جدي صنایع اراک براي ورود به بازارهاي روسیهعزم جدي صنایع اراک براي ورود به بازارهاي روسیهعزم جدي صنایع اراک براي ورود به بازارهاي روسیهعزم جدي صنایع اراک براي ورود به بازارهاي روسیهعزم جدي صنایع اراک براي ورود به بازارهاي روسیهعزم جدي صنایع اراک براي ورود به بازارهاي روسیهعزم جدي صنایع اراک براي ورود به بازارهاي روسیه

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار