پاییز سال ۱۳۸۸ بعد از گذشت سی و هشت سال یاد معلم دوم ابتدایی خود جناب آقای حسن سلطانی اهل شهرستان بجنورد افتادم
کد خبر: ۱۰۷۹۴۳۶
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۲ 28 November 2022

به نام خدا

روزی روزگاری

خاطرات غلامعباس حسن پور

قسمت هفتاد و پنجم

پاییز سال ۱۳۸۸ بعد از گذشت سی و هشت سال یاد معلم دوم ابتدایی خود جناب آقای حسن سلطانی اهل  شهرستان بجنورد افتادم ایشان در سال ۱۳۵۰ معلم دوم ابتدایی من بود چند سال قبل از اینکه به روستای ما جهت گذراندن  دوران سربازی خود بیاید پدرش که روحانی بوده است را از دست داده بود و با مادرش زندگی می کرد لذا هنگامی که به روستای ما به عنوان سپاه دانش آمد مادر خود را نیز با خود آورد .

مادر ایشان خانمی بسیار مومنه و با تقوا بود و اکثراوقات مشغول قرائت قرآن بود .

در مدرسه روستای عراقیه فقط دو اتاق وجود داشت یک اتاق کلاس دانش آموزان اول تا پنجم ابتدایی بود و اتاق دیگر محل اسکان سپاه دانش بود ایشان با مادرش در آن اتاق زندگی می کردند .

از مخابرات استان خراسان شمالی شماره تلفن آقای حسن سلطانی را گرفتم .

 با منزل ایشان تماس گرفتم خانمی گوشی تلفن را برداشت از آن خانم پرسیدم ببخشید خانم ،  منزل آقای حسن سلطانی است؟ جواب داد بله ،

به ایشان گفتم آقای سلطانی سال ۱۳۵۰ در روستای عراقیه فراهان معلم بوده است. ایشان خوشحال شد.

گفتم دوست دارم بعد از سالها با ایشان صحبت کنم همسر آقای سلطانی تلفن همراه ایشان را به من داد .

تماس گرفتم .

آقای سلطانی خیلی خوشحال شد بعد از سلام ، احوالپرسی و خوش و بش از احوالات خانواده من و اهالی روستا جویا شد و من مفصلا  سرگذشت خود ، خانواده و روستائیان عراقیه را به ایشان شرح دادم ایشان گفتند هر موقع که به مشهد جهت زیارت امام رضا (ع) تشریف آوردید موقع بازگشت از جاده شمال به بجنورد تشریف آورده تا چند روز در خدمت شما باشیم و من هم تشکر کرده و آدرس خود را به آنها داده و ایشان را به منزل خود در اراک دعوت نمودم . سال ۱۳۹۲ که به اتفاق خانواده و با خودرو شخصی به مشهد جهت زیارت حضرت امام رضا علیه السلام رفته بودم موقع بازگشت از جاده شمال به شهر بجنورد ودر پارک بابا امان بعد از سی و هشت سال ایشان را ملاقات نمودم . سه ساعت با هم صحبت کردیم و ایشان هر چقدراصرار کرد که شام به منزلشان برویم اما چون عجله داشتیم عذرخواهی نموده و با ایشان خداحافظی کرده و به راه خود ادامه دادیم .

خاطره ادامه دارد..

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار