فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: آتش سوزی در مراتع و اراضی طبیعی استان از ابتدای سال جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته 107 درصد کاهش یافته است.
کد خبر: ۱۰۶۹۴۸۱
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۲ 26 September 2022

به گزارش تابناک مرکزی، سرهنگ منصور بهزادنیا افزود: همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون 9 هکتار از مراتع و اراضی طبیعی استان مرکزی در قالب 5 فقره دچار آتش سوزی شده است. بیشترین آتش سوزی ها در سال جاری مربوط به مراتع و اراضی طبیعی شهرستان‌های ساوه، شازند، خنداب و خمین بوده‌ است.

وی ادامه داد: سال گذشته نیز 137 هکتار از مراتع و اراضی طبیعی استان مرکزی در قالب 11 فقره دچار آتش سوزی شد. بیشترین آتش سوزی های سال گذشته مربوط به مراتع و اراضی طبیعی شهرستان‌های اراک، ساوه خمین و دلیجان بوده است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی با بیان اینکه بروز آتش سوزی در مراتع و اراضی، خسارات چشمگیری در عرصه های طبیعی به همراه دارد، اظهار داشت: عوامل انسانی مهمترین دلیل بروز آتش سوزی در مراتع و اراضی طبیعی استان مرکزی است.

بهزادنیا تصریح کرد: از مردم خواسته می شود هرگونه وقوع آتش سوزی و تجاوز به عرصه‌های طبیعی و مراتع استان را از طریق شماره 1504 و سامانه 139 به ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان‌های سطح استان مرکزی اطلاع رسانی کنند.

وی بیان داشت: استان مرکزی با 29 هزار و 530 کیلومتر مربع وسعت، حدود 1.82 درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده که 70 درصد آن را عرصه‌های منابع طبیعی تشکیل می دهند. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار