استاندار مرکزی گفت: تحول در تمامی بخش‌های مدیریتی رویکر اصلی دولت سیزدهم است.
کد خبر: ۱۰۶۸۸۲۶
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۷ 21 September 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی،فرزاد مخلص الائمه در نشست شورای راهبری و توسعه مدیریت استان مرکزی در اراک، افزود: مدیران دستگاه‌های اجرایی در سرزمین آفتاب باید در این زمینه پیشرو باشند.
استاندار مرکزی گفت: اقدامات تحولی در دستگاه‌های اجرایی مورد توجه جدی مدیران قرار گیرد.
وی ادامه داد: در رابطه با دولت الکترونیک چندین سال است که کارهای زیادی انجام شده اما به سرانجام خاصی نرسیده است.
وی بیان کرد: خدمات در بستر دولت الکترونیک در میز خدمت ظهور پیدا می کند و اگر فهم درستی از این مهم وجود نداشته باشد، به نتیجه مطلوب نمی رسد.
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی هم گفت: در راستای بررسی دولت الکترونیک کارشناسان این سازمان ۴۷ دستگاه را بررسی کردند که ۲ هزار و ۳۴۰ خدمت از این دستگاه‌ها احصا شد و ۲ هزار و ۱۸۹ خدمت نیز مورد ارزیابی قرار گرفت.
نوربخش عسکری افزود: در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد که ۴۹۳ خدمت معادل ۲۲ و نیم درصد حضوری، ۳۳۱ خدمت معادل ۱۵ و یک دهم درصد ترکیبی، ۷۰۶ خدمت معادل ۳۲ و سه دهم درصد الکترونیکی و ۶۵۹ خدمت معادل ۳۰ و یک دهم درصد، قابلیت ارایه در میز خدمت را به دلیل ماهیت خود نداشته‌اند.
وی بیان کرد: همچنین در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد که یک هزار و ۴ خدمت در دستگاه‌های اجرایی استان مرکزی قابلیت اجرایی دارند و می‌توانند الکترونیکی شوند.
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی ادامه داد: نام کاربری برای کارشناسان میز خدمت و مدیر دستگاه‌های اجرایی استان برای ورود، ثبت و تایید نحوه ارایه خدمات در سه قالب حضوری، ترکیبی و الکترونیکی در سامانه راهبری میز خدمت، ایجاد شده است.
عسکری عنوان کرد: رشد بهره‌وری در اقتصاد کشور مدنظر قرار گرفته و مقرر شده که سازمان ملی بهره‌وری نیز برنامه‌های عملکردی دستگاه‌های اجرایی را دریافت کند.
وی عنوان کرد: طبق بند "و" تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۱، دستگاه‌ها برای ارتقای بهره‌وری باید بر مدار ارتقای چرخه مدیریت و ارتقای شاخص‌های بهروه‌وری حرکت کنند که در این راستا اقداماتی در استان مرکزی انجام شده است.
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی افزود: فروردین و اردیبهشت ماه امسال با ۶۰ دستگاه استان مکاتبه شد و ۳۵ دستگاه نماینده رابط خود را در امر بهره‌وری معرفی کردند، کمیته بهره‌وری هفت دستگاه تشکیل و ۱۲ دستگاه نیز برنامه‌های خود را ارائه کردند.
عسکری گفت: ۱۵ دستگاه استان مرکزی در انتظار ابلاغ برش استانی سازمان‌های ملی خود هستند، پنج دستگاه نیز اعلام کردند که به شکل متمرکز با دستگاه ملی خود همکاری دارند و ۹ دستگاه نیز هیچ اقدامی انجام نداده‌اند و پاسخی به مکاتبات سازمان نداشته‌اند.
وی اظهار داشت: ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی تحت عنوان جشنواره شهید رجایی هرساله در هفته دولت اجرا می‌شود که امسال عملکرد سال ۱۴۰۱ دستگاه‌های این استان ارزیابی شد.
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی ادامه داد: ۵۴ دستگاه اجرایی در ارزیابی عملکرد سال جاری شرکت کردند که نسبت به مدت مشابه قبل تغییری نداشته است.
عسکری اظهار داشت: در این راستا هشت شاخص عمومی و شاخص‌های اختصاصی هر دستگاه ارزیابی شده است.
وی گفت: در راستای شاخص‌هایی چون تحقق دولت مردمی، اقتصاد مقاومتی، بهبود محیط کسب و کار و کسب رضایت مردمی ادارات کل نوسازی مدارس، منابع طبیعی و آبخیزداری، راهداری و حمل نقل جاده‌ای، بنیاد شهید و امور ایثارگران و گمرکات استان و دانشگاه اراک بیشترین امتیاز را دریافت کردند.
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی افزود: در گروه بندی آموزشی، پژوهشی و فرهنگی، اداره کل فنی و حرفه ای، در گروه تولیدی و خدمات اداره کل پست در گروه زیربنایی و توسعه زیرساخت، شرکت آب و فاضلاب در گروه سلامت و رفاه اجتماعی، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و در گروه عمومی و قضایی و اداره کل امور اقتصادی و دارایی بیشترین امتیاز را در این جشنواره کسب کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار