مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی از اجرای ۲ هزار و ۵۰۰ برنامه توسط دستگاه‌های مختلف اجرایی این استان در هفته دفاع مقدس خبرداد.
کد خبر: ۱۰۶۸۶۰۶
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۷ 20 September 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی،سرهنگ غلامرضا کریمی در نشست خبری برنامه‌های هفته دفاع مقدس استان مرکزی در اراک افزود: سهم زیادی از برنامه‌ها برعهده نیروهای مسلح است بطوری که در این هفته، یک هزار و ۵۰۰ برنامه تدارک شده است.
وی یادآورشد: دفاع مقدس برگرفته از قیام عاشورا و در راستای آرمان‌ها و مسیر نورانی اهل بیت(ع) شکل گرفت و مهمترین مسئله ای که در قیام عاشورا مورد توجه است مسئله جهاد تبیین است که آن را زنده نگه داشت و امروز در خصوص دفاع مقدس باید به مسئله جهاد تبیین برای گرامیداشت، جلوگیری از تحریف و پاسداری از آن توجه ویژه شود.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی ادامه داد: امسال برنامه‌های دفاع مقدس از ۳۰ شهریورماه آغاز می‌شود و تجلیل از پیشکسوتان و رزمندگان دفاع مقدس فردا (چهارشنبه) همزمان با سراسر کشور در سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری مرکزی در اراک برگزار می شود و ۶۰ نفر از پیشکسوتان دفاع مقدس استان مرکزی تجلیل می‌شوند.
سرهنگ پاسدار کریمی عنوان کرد: عطر افشانی قبور مطهر شهدا، دیدار با جانبازان، بزرگداشت شهدای سلامت، تجلیل از مدافعان سلامت، تجلیل از خانواده معزز شهدا و جانبازان و تجلیل از دلاورمردان نیروهای مسلح، بسیجیان، جهادگران، از دیگر برنامه‌ها است.
وی اظهار داشت: رژه نیروهای مسلح در مرکز استان، راه اندازی نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس در مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس و برخی از شهرستان‌ها، افتتاح پروژه‌های محرومیت زدایی، اجرای رزمایش کمک مومنانه، اجرای نمایش فرهنگی، هنری و رزمی حماسه مردان آفتاب ۴ و بازسازی عملیات فتح المبین به مدت هفت شب در محلات، برگزاری نمایشگاه جهاد تبیین در پیاده راه امیرکبیر اراک، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی و برگزاری محافل انس با قرآن کریم از دیگر برنامه‌های مهم هفته دفاع مقدس استان مرکزی است.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی افزود: صبحگاه مشترک نیروهای مسلح در همه شهرستان‌ها، برگزاری یادواره های شهدا و برنامه‌های افتخار کوچه - آبروی محله، پیاده‌روی خانوادگی و اجرای مسابقات بومی و محلی، سخنرانی و خاطره گویی پیشکسوتان در مساجد، ادارات و قبل از خطبه‌های نماز های جمعه، برگزاری همایش‌های تخصصی با محوریت بانوان و نقش زنان در دفاع مقدس، برگزاری نشست‌های سیاسی و بصیرتی، برگزاری همایش‌های اسطوره‌های مقاومت در دلیجان، اعزام گروه‌های جهادی به مناطق محروم و حاشیه نشین، برگزاری میزهای خدمت در مساجد، برگزاری کارگاه‌ها و همایش‌های آموزشی و علمی برای بسیجیان و راه اندازی پویش‌های مردمی، بخش دیگری از برنامه‌های هفته دفاع مقدس در استان مرکزی است.
سرهنگ پاسدار کریمی گفت: یکی از مهمترین برنامه‌های هفته دفاع مقدس در استان مرکزی، برگزاری اجلاسیه تبیین نقش ولایت و رهبری در دفاع مقدس در شهرستان تفرش است که در هفتم مهرماه برگزار می‌شود.
وی عنوان کرد: هفت اجلاسیه در شهرستان محلات با رویکرد شهدای شاخص برگزار می‌شود و اجلاسیه های تخصصی هم در شهرستان های ساوه و فراهان در نظر گرفته شده است.
فرمانده سپاه ناحیه اراک هم گفت: ۱۸۰ عنوان برنامه در هفته دفاع مقدس از سوی این نهاد انقلابی در نقاط مختلف شهری و روستایی این شهرستان برگزار می‌شود.
سرهنگ پاسدار محمد مهجوری افزود: تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت در ۳۰ شهریور، رژه نیروهای مسلح مقابل بازار تاریخی اراک، افتتاح پروژه‌های محرومیت زدایی، اجرای رزمایش کمک مومنانه، اجرای نمایش فرهنگی، هنری و رزمی حماسه مردان آفتاب ۴، برگزاری نمایشگاه جهاد تبیین در پیاده راه امیرکبیر، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی و برگزاری محافل انس با قرآن کریم از جمله مهمترین برنامه‌های سپاه ناحیه اراک در هفته دفاع مقدس است.
وی اضافه کرد: پرده‌خوانی عملیات‌ها، نمایشگاه اسوه، میز خدمت جهادی با حضور مسئولان ادارات، کلینیک سیار دامپزشکی به ویژه در روستاهای شهرستان اراک، تجلیل از بانوان ایثارگر، روایتگری بانوان رزمنده و تجلیل از این بانوان از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس در اراک است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار