معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: ۱۰ واحد از تاسیسات گردشگری استان استانداردسازی شدند و تا پایان سال تمامی متقاضیان استانداردسازی می شود.
کد خبر: ۱۰۶۸۶۰۲
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۳ 20 September 2022

 

به‌گزارش تابناک مرکزی، حسن حسینی با تاکید بر اینکه استانداردسازی تاسیسات گردشگری نقش ویژه‌ای در توسعه صنعت توریسم دارد افزود: بزودی کلیه تاسیسات گردشگری این استان شامل هتل، هتل آپارتمان، مهمانپذیر ، اقامتگاههای سنتی و بوم گردی و سفره‌خانه‌های سنتی مشمول گواهینامه استانداردسازی می‌شوند.
معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی یادآورشد: متاسفانه به دلیل شیوع ویروس کرونا و تعطیلی اجباری تاسیسات گردشگری روند کار قدری با تاخیر روبرو شد و هم اکنون مجددا روند کار سرعت گرفته و تا کنون ۱۰ واحد از تاسیسات گردشگری استان بر اساس دستورالعمل استانداردهای ملی و بین المللی ارزیابی شده و موفق به دریافت گواهینامه کیفیت خدمات گردشگری شده‌اند و همچنین درحال حاضر ۵ واحد اقامتی نیز در چرخه استانداردسازی قرار گرفته است.
او با اشاره به اینکه بیش از ۲۷۳ واحد تاسیسات گردشگری در استان فعال هستند افزود: به زودی تاسیسات گردشگری استان شامل؛ هتل‌ها و دیگر مراکز اقامتی در طرح تطبیق استاندارد کشوری قرار می‌گیرند و در مراحل بعدی نیز دیگر تاسیسات گردشگری همچون سالن‌های پذیرایی و رستورانها و در نهایت دفاتر خدمات گردشگری در این طرح قرار می‌گیرند.
حسینی اضافه کرد: استان مرکزی دارای ۱۷ هتل و ۲ هتل آپارتمان، ۴ مهمانپذیر ، ۲۸ اقامتگاه بوم‌گردی و ۵۲ خانه مسافر که همه آن‌ها در چرخه استانداردسازی قرار گرفته اند که ارزیابی آنها و تطبیق دادنشان با استانداردها می‌تواند در توسعه گردشگری استان بسیار موثر واقع شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار