دامپزشکی استان مرکزی در خصوص شیوع بیماری آنگارا در واحد‌های مرغداری هشدار داد.
کد خبر: ۱۰۶۸۲۰۶
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۳ 18 September 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی،فتاحی افزود: با توجه به شیوع بیماری آنگارا در واحد‌های مرغداری خواستاررعایت اصول بهداشتی قرنطینه‌ای و امنیت زیستی در واحد‌های پرورشی شد.
وی یادآورشد: آنگارا یک بیماری جدید و ویروسی با تلفات بالاست که در صورت رعایت نکردن شرایط بهداشتی ازسوی مرغداران تلفات سنگینی برای مرغداری‌های استان به همراه خواهد داشت.
او با بیان اینکه بیماری بیشتر از طریق مرغ مادر و اقدامات جانبی از جمله تردد، دان و وسایل مرغداری به طیور منتقل می‌شود افزود: رویکرد ما برای ریشه کنی این بیماری معدوم سازی در مرغداری‌های گوشتی و در مرغداری‌های مادر هم انجام واکسیناسیون می‌باشد که بیماری منتقل نشود.
فتاحی گفت: باتوجه به اینکه احتمال انتقال بیماری در مرغ‌های تخمگذار نیز وجود دارد گفت: دراین واحد‌ها هم واکسیناسیون انجام شود.
سرپرست دامپزشکی استان مرکزی به مرغداران توصیه کرد ضمن رعایت موارد بهداشتی، جوجه خود را از واحد‌های مرغ مادری بگیرند که در دو نوبت واکسیناسیون انجام شده باشد و هرگونه تلفات در مرغداری را به دامپزشکی نزدیکترین منطقه خود اطلاع دهند و آن‌ها را در جریان بگذارند تا نمونه گیری انجام شود.
فتاحی همچنین بحث قرنطینه طیور و ضدعفونی حوضچه‌های ورودی مرغداری‌ها و خرید از جا‌های معتبر را به مرغداران توصیه کرد.
اودرادامه با توجه به اینکه امکان انتقال بیماری از طریق مرغ روستایی به مرغداری‌های صنعتی وجود دارد از مرغداران خواست تا هر گونه تلفات غیرعادی در واحد‌های پرورشی خود را جدی گرفته و با گزارش به موقع جلوی این بیماری در استان گرفته شود.
آنگارا یک بیماری ویروسی با تلفات بالا است که نخستین بار در منطقه کراچی پاکستان تشخیص داده شد که از سال ۹۹ در کشور مشاهده شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار