مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت:کمپ گردشگری بلاغ حک شازند به شرکت راه‌آهن به عنوان سرمایه‌گذار واگذار می‌شود.
کد خبر: ۱۰۶۷۷۹۰
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۶ 15 September 2022

 

به‌گزارش تابناک مرکزی، مصطفی مرزبان افزود: جلسه واگذاری کمپ گردشگری بلاغ حک با حضور نمایندگانی از فرمانداری شهرستان شازند، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، راه و شهرسازی، ثبت اسناد و املاک، راه‌آهن اراک، منابع طبیعی و آبخیزداری و اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان تشکیل شد و شرکت راه‌آهن اراک به عنوان سرمایه‌گذار این طرح تعیین شد.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی یادآورشد: در مدت زمان دو هفته آینده و پس از ابلاغ صورتجلسه، فرآیند قانونی صدور مجوز واگذاری از طریق کمیسیون‌های قانونی و مرتبط انجام خواهد شد.
مرزبان ادامه داد: در این طرح شرکت راه‌آهن اراک ملزم به انجام زیرساخت‌های کمپ بلاغ از جمله احداث و آسفالت راه دسترسی به طول ۲۰۰ متر و جداره‌سازی حاشیه ریل راه‌آهن اقدام کند.
او ادامه داد: منطقه زیبای بلاغ حک با وجود فضای سبز مناسب و سرچشمه زیبا و آب دائمی به عنوان تفرجگاه می‌تواند به یکی از بهترین اماکن تفریحی شهرستان شازند تبدیل شود.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی با تاکید بر اینکه گردشگران که در منطقه حضور می‌یابند خود در راستای حفظ نظافت و پاکیزگی آن تلاش کنند تاکید کرد: چشمه بلاغ حک در ۷ کیلومتری شمال غرب شازند در دامنه جنوبی رشته کوه راسوند در مسیر جاده شازند-پل دوآب در جوار روستای حک در کنار کوه بلاغ واقع و آب مورد نیاز روستاهای حک بالا، حک پایین و تحت محل را تأمین می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار