کد خبر: ۱۰۶۷۱۶۲
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۷ 12 September 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی، فرزاد مخلص الائمه افزود: ۴۸۰ میلیارد ریال این منابع مالی برای تکمیل طرح‌های مشارکتی، ۴۱۰ میلیارد ریال تکمیل طرح‌های محرومیت زدایی، ۲ هزار میلیارد ریال تخریب، بازسازی و مقاوم سازی طرح‌های آموزشی و ۵۰۰ میلیارد ریال به تکمیل سرویس‌های بهداشتی فضاهای آموزشی استان اختصاص یافته‌ است.
وی ادامه داد: ۲۰۰ میلیارد ریال این اعتبارات به تجهیز هنرستان‌های استان مرکزی، ۳۰۰ میلیارد ریال تکمیل طرح‌های دانشگاه فرهنگیان، ۱۰۰ میلیارد ریال تکمیل و تجهیز سالن های ورزشی و ۱۷۰ میلیارد ریال به خوابگاه دخترانه پردیس دانشگاه فرهنگیان استان اختصاص یافته‌ است.
استاندار مرکزی اضافه کرد: ۲۱ مدرسه کانکسی در مصوبات سفر هیات دولت به این استان باید جمع آوری شود که ۴۰ درصد اعتبار مورد نیاز این طرح توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و ۶۰ درصد از محل اعتبارات استانی باید تامین شود.
مخلص الائمه گفت: ۵۰ درصد اعتبارات استانی مورد نیاز جمع آوری این مدارس تخصیص داده شده‌ است.
وی با یادآوری آغاز سال تحصیلی از ابتدای مهرماه امسال اظهار داشت: نیاز است تمامی ظرفیت‌های شورای اداری شهرستان‌های استان برای بازگشایی مدارس به کارگیری شده و مدارس با آمادگی کامل بازگشایی شوند.
استاندار مرکزی گفت: برگزاری مدارس به صورت حضوری در سال تحصیلی جدید مورد تاکید هیات دولت بوده و باید این مهم مورد توجه مدیران و معلمان آموزش و پرورش استان قرار گیرد.
مخلص الائمه ضمن مکلف کردن معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی و دستگاه های مربوطه به برنامه ریزی برای تمهیدات ترافیکی در بازگشایی مدارس، افزود: قیمت متعارف سرویس مدارس و اهلیت رانندگان سرویس مدارس از دغدغه‌های بحق اولیای دانش آموزان بوده و باید نشست‌های لازم برای رفع دغدغه اولیای دانش آموزان در اولین فرصت برگزار شود.
مخلص الائمه با یادآوری طرح استفاده از ظرفیت دبیران مدارس خاص در مدارس مناطق کمتر برخوردار شهر اراک، اظهارداشت: حضور دبیران در مدارس خاص و عادی استان، نقش مهمی در کاهش فاصله بین این مدارس به همراه دارد.
وی از افزایش ۲ برابری انتقال معلمان و مدیران آموزش و پرورش استان مرکزی در سال جاری نسبت به سال گذشته خبرداد و گفت: این مهم افزایش رضایتمندی فرهنگیان استان و کاهش مراجعات را به همراه داشته‌ است.
استاندار مرکزی با تاکید بر افزایش هم افزایی در بین سازمان‌های مهارتی از جمله فنی و حرفه‌ای، دانشگاه علمی و کاربردی و سایر مراکز آموزشی استان اظهار داشت: با افزایش هم افزایی این مراکز می توان برای جبران کمبودهای در هنرستان‌های استان از ظرفیت این دستگاه بهره گیری کرد.
مخلص الائمه اضافه کرد: البسه دانش آموزان استان مرکزی از کیفیت مناسبی برخوردار نبوده و قیمت این کالاها نیز مورد اعتراض مردم بوده و نیاز است این مهم توسط اداره صمت استان ساماندهی شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی هم گفت: در راستای افزایش رضایتمندی یک هزار و ۲۰۹ نفر در آموزش و پرورش این استان جابه جا شدند که نسبت به سال گذشته ۲ برابر افزایش یافته‌ است.
احمدرضا نوازنی افزود: به جزء شهرستان ساوه در بقیه شهرستان‌ها در دوره ابتدای با فرهنگیان متقاضی انتقال به مرکز استان موافقت شده که این مهم نشان دهنده آن است که هیچگونه کمبودی در حوزه ابتدایی در شهرستان‌های استان به جز ساوه وجود ندارد.
وی ادامه داد: ۱۲۰ معلم جدید امسال در ناحیه یک و ۲ شهرستان اراک افزوده می شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی یادآورشد: ۳۷۴ نفر امسال به خارج از استان منتقل شدند که تعداد این افراد سال گذشته ۱۱۰ نفر بوده‌ است.
نوازنی افزود: تجهیز ۱۵۰ مدرسه استان مرکزی در سال جاری در دستور کار اداره کل آموزش و پرورش این استان قرار دارد.
وی ادامه داد: ۲۸ طرح با ۱۶۸ کلاس درس با ۲۱ هزار و ۹۳۷ مترمربع امسال به آموزش و پرورش استان مرکزی تحویل شد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: وجود ۶۰ مدرسه کانکسی در استان و کمبود تجهیزات هنرستانی از جمله مشکلات آموزش و پرورش این استان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار