معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: مسئولان در قامت خدمت‌رسانی باید توقعات حداقلی جانبازان را برآورده کنند.
کد خبر: ۱۰۶۷۱۵۸
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۴ 12 September 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی، بهنام نظری در آیین اردوی تفریحی، درمانی و سنجش سلامت جانبازان ۷۰ درصد استان مرکزی افزود: داشتن روحیه بالای جانبازان ستودنی است، جانبازان اسطوره‌هایی از ایثار، مقاومت، مجاهدت و از خود گذشتگی هستند و نه تنها مردم ما هیچ‌گاه خدمات و از جان گذشتگی آنان را فراموش نخواهند کرد، بلکه نسل جوان نیز خود را مدیون این قشر می‌داند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: مناسب سازی معابر ویژه تردد جانبازان و معلولان باید در اولویت اقدامات قرار گیرد و دستگاه‌های اجرایی ذیربط وظیفه دارند نسبت به این مهم مشارکت گسترده داشته باشند.
وی یادآورشد: جانبازان با رشادت و فداکاری، از همه دارایی خود برای دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی و مبانی دینی گذشتند و امروز آحاد مردم و مسئولان در مقابل این قشر مسئولیت دارند و باید زمینه آسایش و آرامش آنها فراهم کنند.
وی با بیان اینکه جانبازان با وجود رشادت‌های بسیار، توقعات اندک دارند، افزود: همسران جانبازان نیز لایق تکریم هستند.
نظری تاکید کرد: دهه نودی‌ها باید بدانند جوانی که امروز از ناحیه دوپا، چشم یا دست مورد جراحت قرار گرفته است، مدافع وطن بوده و روزی برای ماندگاری انقلاب و اسلام از هستی خود گذشته است.
وی اضافه کرد: مشکلات و نیازهای جانبازان با جدیت مورد پیگیری قرار می گیرد و این مهم به مدیرکل بنیاد شهید استان نیز اعلام می‌شود چرا که در تعهد ما است که اجازه ندهیم جانبازان برای تامین نیازهای حداقلی همچون ویلچر با مشکل واجه باشند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی هم گفت: جانبازان، ارزش‌های والای نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند و مدیران باید همواره حضور جانبازان را در کنار خود احساس کرده و الگوی خود قرار دهند چرا که اقتدار نظام و پا بر جای فرهنگ ایثار و شهادت را مرهون جانفشانی شهدای والامقام و ایثارگری‌های جانبازان است.
رضا ربیعی افزود: جانبازان سرافراز ایران اسلامی سند زنده ایثارگری و فداکاری در راه حفظ ارزش‌های اسلام ناب محمدی(ص) و شهیدان زنده‌ای هستند که در راه جهاد، با سلاح ایمان به نبرد با دشمنان قسم خورده اسلام و انقلاب پرداخته‌اند.
وی اظهار داشت: برگزاری اردوهای تفریحی و درمانی با هدف ارتقای سطح نشاط و شادابی و اجرای طرح پایش سلامت توسط پزشک عمومی و متخصص از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی هدفگذاری شده است و این مهم با جدیت دنبال می شود.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی گفت : برنامه پایش و سنجش سلامت جانبازان در دو هفته گذشته به طور ویژه با ﺗﺸﮑﯿﻞ ﭘﺮوﻧﺪه و وﯾﺰﯾﺖ توسط پزشکان متخصص داخلی، اعصاب و روان و روان‌پزشک از طریق مراجعه پزشکان پایش سلامت به منزل ایثارگران ، انجام و برای تشخیص و درمان ،اقدامات پاراکلینیکی شامل آزمایش، ﺳﻮﻧﻮﮔﺮاﻓﯽ ﮐﺎﻣﻞ ﺷﮑﻢ و ﻟﮕﻦ، ﻧﻮار ﻗﻠﺐ و عکس ریه انجام شده است .
ربیعی اظهار داشت:در این همایش علاوه بر پایش سلامت توسط پزشکان متخصص برنامه‌هایی همچون مسابقات ورزشی، کلاس آموزشی همسران جانبازان نیز برگزار شد.
شهردار کلانشهر اراک هم اظهار داشت: مجموعه فعالیت های مدیریت شهری اراک در حوزه معماری، شهرسازی و هم در حوزه های اجتماعی و حمل و نقل با رویکرد مناسب سازی برای جانبازان و معلولان که حق بزرگی به گردن همه دارند، انجام می‌شود.
علیرضا کریمی گفت: صدور پروانه های ساختمانی برای مراکز عمومی نیز با همین رویکرد با جدیت در حال طراحی و پیگیری است که این جامعه هدف نیز از ظرفیت آن بهره گیری کنند.
وی تاکید کرد: در حوزه پیاده راه سازی و حمل و نقل عمومی نیز این مهم از سوی مدیریت شهری با جدیت در حال پیگیری است و اکنون اتوبوس های جدید خریداری شده این ظرفیت را دارد که‌ جانبازان با ویلچر نیز بتوانند از آنها استفاده کنند.
معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی گفت: حدود ۱۵ هزار جانباز تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی هستند که تمام این جامعه هدف زیرچترحمایتی بیمه پایه و تکمیلی هستند که خدمات ۱۰۰ درصد درمانی را با رعایت ضوابط و شرایط و دستورالعمل های موجود دریافت می کنند.
قاسم محمدنژاد افزود: از این تعداد ، ۱۵۰ نفر جانباز ۷۰ درصد هستند و نشست امروز پایش سلامت جانبازان ۷۰ درصد گروه‌های خاص و ویژه هستند که ۲۷ نفر جانباز نخاعی، ۱۵ نفر قطع دو عضو پا، هفت نفر قطع عضو دو دست ، ۱۴ نابینا، ۱۵ نفر جانباز همی‌پلژی( یک طرف بدن فلج) و حدود ۶ نفر هم از ناحیه لگن قطع عضو هستند.
وی تاکید کرد: امروز این جامعه هدف توسط سه پزشک، مورد سنجش سلامت قرار می گیرند که از قبل آزمایش های پاراکلینیک و سونوگرافی انجام شده و آموزش تغذیه و سبک زندگی سالم به زنان جانبازان بالای ۷۰ درصد نیز همزمان ارائه می شود و در واقع شرایط اردویی تفریحی درمانی برای این جامعه هدف درنظر گرفته شده است.
محمدنژار بیان کرد: در مهرماه برای جانبازان تک چشم نابینای استان که حدود ۱۵۰ نفر هستند برنامه ای با همین کیفیت تدارک شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار