استاندار مرکزی گفت: حضور اعضای اصلی شورای برنامه‌ریزی استان در نشست‌های این شورا یک ضرورت است و این مهم باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
کد خبر: ۱۰۶۶۵۳۶
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۷ 08 September 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی، فرزاد مخلص‌الائمه در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان مرکزی در اراک افزود: باید در نشست شورای برنامه ریزی استان اعضای اصلی در جلسه حاضر شوند و در صورت عدم حضور، دلیل و اعزام نماینده را اطلاع رسانی کنند تا شورا برآوردی از حاضرین داشته باشد تا خدشه ای به رای گیری و مصوبات جلسه وارد نشود.
وی یادآورشد: در بحث توزیع اعتبارات تبصره ۱۶ قانون بودجه در کنار نهادهای مشخص شده، یک ردیف اعتباری نیز در قالب سایر دستگاه ها لحاظ شود تا دست استان برای اختصاص بودجه به دستگاه های متقاضی باز باشد.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی هم گفت: شهرهای کمیجان و میلاجرد نیازمند توسعه شهری و افزایش محدوده هستند.
علی اکبر کریمی با اشاره به متقاضیان طرح مسکن ملی در شهرهای کمیجان و میلاجرد افزود: شهر کمیجان به عنوان مرکز شهرستان باید از ظرفیت توسعه بهره‌مند شود و در نظر گرفتن ۲ محدوده ۱۲ و ۹ هکتاری به محدوده شهر زیاد نیست و لازم است که بستر توسعه فراهم شود.
کریمی یادآورشد: در طرح اقدام ملی مسکن باید حداکثر رفاهیات فراهم و از همه ظرفیت‌ها این مطرح استفاده شود.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب قانون تهیه و تصویب طرح جامع شهرهای کمتر از ۵۰ هزار نفر بدون نیاز به ارجاع طرح به شورای عالی شهرسازی و معماری، گفت: دستورالعمل ناظر به این قانون تصویب شده و باید نسبت به اجرای این قانون برای این شهرها اقدام شود.
مهدی زندیه وکیلی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی هم گفت: مدیران باید نسبت به دریافت اسناد خزانه اقدام کنند تا بازگشت اعتبارات در صورت کم کاری بازنگردد.
در این نشست، مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی در خصوص مطالعات امکان سنجی ورود زمین به محدوده طرح جامع مصوب شهرهای شازند، کمیجان، میلاجرد و مهاجران در راستای اجرای طرح اقدام ملی و جهش تولید مسکن توضیحاتی ارائه کرد و گفت: طبق مطالعات صورت گرفته امکان استقرار ۸ بلوک ۱۶۸ واحدی با حداکثر تراکم وجود دارد، برای شهر کمیجان امکان الحاق ۲ زمین به مساحت ۱۲.۷ و ۹.۶ هکتار و ۲۶ هکتار به شهر میلاجرد میسر است و برای شهر مهاجران نیز زمین ۱۸۶ هکتاری برای ساخت یک هزار و ۱۱ واحد مسکونی پیشنهاد می‌شود.
حمید انعامی افزود: سهمیه جدید برای شهرهای جدید استان ۱۹ هزار واحد است و با توجه به اراضی موجود تحقق این سهمیه میسر نیست و امید است با الحاق زمین بتوان ایجاد واحدهای مسکونی را انجام داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار