ایران باتولید کیت های کمی لومینسانس به جمع هشت کشور تولید کننده نسل جدید کیت های تشخیص طبی در دنیا پیوست .
کد خبر: ۱۰۶۵۹۳۰
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۹ 05 September 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی، به همت متخصصان یک شرکت دانش بنیان در شهرستان زرندیه وبا تولید کیت های کمی لومینسانس ایران در کنار کشورهای ژاپن، چین، کره جنوبی، ایتالیا، آلمان، فرانسه و آمریکا تولید کننده کیت های تشخیص طبی کمی لومینسانس شد.
کمی لومینسانس به روز ترین و جدیدترین روش آزمایش تشخیص طبی در دنیاست که از سرعت ،دقت و سهولت بررسی نمونه های تشخیصی بدن انسان برخوردار است.
سروری مدیرعامل شرکت دانش بنیان تولید کیت های تشخیص طبی گفت: درسالهای گذشته بیشتر آزمایشگاههای بخش دولتی و خصوصی کشور به دستگاه‌ها و تجهیزات مورد نیاز روش کمی لومینسانس مجهز شدند اما با اعمال تحریم‌های ظالمانه کیت های مورد نیاز به کشور وارد نشد و تعداد محدود کیت های وارداتی با قیمت بالا و با واسطه وارد می شده که پاسخگوی نیاز کشور نبوده است.
سروری افزود: پس از پنج سال تلاش علمی متخصصان شرکت دانش بنیان و با بهره مندی از توان علمی دانشمندان و متخصصان بخش دانشگاهی کشور این شرکت موفق به تولید کیت‌های کمی لومینسانس شد و با عبور از مراحل تولید آزمایشگاهی و کسب نتایج مطلوب از ۲۰۰ آزمایشگاه بخش خصوصی و دولتی که از این کیت ها استفاده کردند تولید انبوه آن آغاز شده است.
مدیرعامل شرکت دانش بنیان اضافه کرد: طرفه و محلول های شستشو برخوردار است که تمام آن در داخل کشور طراحی و تولید شده و با تمام دستگاه های تست کمی لومینسانس ساخته شده در هفت کشور مختلف سازنده دنیا که در کشور وجود دارد سازگار است.
سروری ادامه داد: ظرفیت تولید سالانه ۵۰۰ هزار کیت تشخیص طبی کمی لومینسانس در شرکت دانش بنیان ایجاد شده و قیمت نمونه تولید داخل تنها ۲۵ درصد قیمت نمونه های خارجی است .
هر سال در کشور حداقل به دو میلیون کیت تشخیص طبی نیاز است که پیش از این کیت های تشخیص طبی به روش الایزا و گاما که نسل قدیم تشخیص طبی هستند تولید می شده و هر سال حدود ۵۰۰ هزار کیت هم از خارج کشور وارد می شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار