آیین روز پدافند هوایی و تجلیل از خانواده های معظم شهدا و ایثارگران ارتش در اراک با حضور فرمانده پدافند هوایی حضرت علی اکبر ( ع) برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۶۵۱۱۰
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۸ 01 September 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی، امیرمحمد صادقیان در آیین روز پدافند هوایی و تجلیل از خانواده های معظم شهدا و ایثارگران ارتش در اراک افزود: به برکت انقلاب اسلامی، نیروهای مسلح با همدلی و وحدت همه جانبه برای تامین امنیت و پیشرفت کشور در همه ابعاد تلاش می کنند.
وی تاکید کرد: ۱۰ شهریور با تصویب فرماندهی معظم کل قوا به عنوان روز پدافند هوایی نامگذاری شده و فرصتی مناسب و مغتنمی برای تجلیل از ایثارگری ها، مجاهدت ها و رشادت های غیور مردان پدافند هوایی است چرا که این دلاورمردان با عزم و اراده های انقلابی و جهادی خود بزرگترین دستاوردها را برای برقراری امنیت آسمان ایران اسلامی و خدمت به مردم به ارمغان آورده اند.
ارشد نظامی ارتش در استان مرکزی اظهار داشت: اکنون به برکت هدایت‌های حکیمانه فرماندهی معظم کل قوا، خون مطهر شهدا و همراهی و همدلی ملت عزیز و ایثارگر آسمان ایران اسلامی در امنیت کامل است و چشمان تیزبین و همیشه بیدار پدافند هوایی در کشور اجازه کوچکترین تخطی را به دشمنان نخواهد داد.
صادقیان بیان کرد: پدافند هوایی با تبعیت از ولایت و الگوگیری از شهدای والامقام، اکنون آمادگی همه جانبه برای دفاع از حریم ایران اسلامی را دارد و صیانت و حراست از آسمان مقدس ایران اسلامی از بزرگترین توفیقات و افتخارات پدافند هوایی است.
وی ادامه داد: اقدامات و تلاش های شبانه روزی پدافند هوایی موجب پیشرفت های چشمگیر در حوزه های تولید و طراحی رادار و سامانه های موشکی شده و پدافند هوایی در راستای خودکفایی و بومی سازی گام های بلندی برداشته و شتابنده در این راستا گام می بردارد.
فرمانده پدافند هوایی حضرت علی اکبر ( ع) اضافه کرد: تجلیل از خانواده های شهدا و ایثارگران در ارتش یک راهبرد مهم است و در این آیین بیش از ۲۵۰ نفر از ایثارگران در این همایش تجلیل شدند.
مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی هم گفت: پدافند هوایی نماد استقامت، مقاومت و حماسه سازی ملت است و با وجود فشارها و تهدیدات دشمنان این سازمان از دوران دفاع مقدس تاکنون بالنده و مقتدر در اجرای ماموریت ها نقش آفرینی کرده و در مقابل توطئه‌های دشمنان همچون سد مستحکمی ایستاده است.
سرهنگ پاسدار غلامرضا کریمی تأکید کرد: آمادگی و اقتدار روز افزون پدافند هوایی که محصول بکارگیری فکر و دانش ایرانی و تکیه بر توانمندی داخلی و بسیار قابل تقدیر است و اکنون مرکز پدافند هوایی مهد پرورش و تربیت جوانان انقلابی و ولایتمدار برای دفاع از امنیت کشور و خدمت به مردم است.
وی با تشریح فعالیت‌های گام دوم کنگره شهدای استان بیان کرد: در راستای اقدامات تبیینی کنگره شهدای استان مرکزی که از هفت سال گذشته آغاز و تبیین نقش مهم ارتش دستور کار است و تولیدات بسیاری در این راستا تهیه شده همچنین در دانشنامه استانی دفاع مقدس مداخل و مقالات تخصصی نیز در دستور کار است که در این راستا از ظرفیت‌های خانواده معظم شهدا، پیشکسوتان، فرماندهان و اساتید دانشگاهی بهره‌گیری می‌شود.
مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی تاکید کرد: مهمترین رسالت ما در برابر حماسه های دفاع مقدس، جهاد تبیین است و باید افتخارات ارتش و پدافند هوایی در طول سال های گذشته و خصوصا دفاع مقدس برای نسل جوان به خوبی تبیین شود و محوریت تمام برنامه‌های گام دوم ستاد کنگره شهدای استان مرکزی تبیینی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار