سرپرست وزارت کار ، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: دولت به دنبال تامین زیر ساخت های فناورانه لازم برای ساماندهی سامانه های وزارت کار است .
کد خبر: ۱۰۶۴۰۸۶
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۸ 27 August 2022

 

 

به گزارش تابناک مرکزی، زاهدی وفا در شصت و هفتمین جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان مرکزی افزود: تشکیل نشست های هم اندیشی دولت و بخش خصوصی سبب می شود تا مشکلات به صورت شفاف به مسولان و دولت منعکس گردد و مجالی می شود برای حل مشکلات دانش بنیان ها که حلقه مفقوده در زنجیره نظام تولیدی کشورند.
وی یادآورشد : امروز انباشت فنی در واحد های تولیدی صنعتی کشور صورت پذیرفته اما از آن برای تشکیل هسته های فنی که در مراکز تحقیق و توسعه فعال باشند صورت نمی پذیرد .
وی افزود : دانش بنیان بودن تنها شعار نیست و ضرورت بقای ما در صحنه بین المللی است اگر نتوانیم محصولات خود را در بازارهای جهانی عرضه کنیم ، فرصت ها را تقدیم کشورهای دیگر کرده ایم .
سرپرست وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد : تامین مالی و تسهیلات تکلیفی لحاظ شده در بودجه نتوانسته به دلیل مشکلات ناترازی در نظام بانکی کشورمان محقق شود و امروز با آنکه رشد نقدینگی کشورمان به ۵ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان رسیده اما نتوانسته در تولید ملی ورشد اقتصادی کشور سهیم باشد .
زاهدی وفا افزود : در چنین شرایطی باید سمت تجهیز منابع از سمت بازار سرمایه به سمت تولید حرکت کنیم و دولتی طرحی را با عنوان تشکیل یک شرکت سرمایه گذاری استانی برای تامین مالی سرمایه گذاری بخش خصوصی در هر استان در دستور کار دارد .
وی ادامه داد : هنوز هم مشکلات بسیاری در سامانه جامع روابط کار وجود دارد و بحث دولت الکترونیک در این سالها بارها مطرح شد.
سرپرست وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی از امنیت شغلی هم گفت و قراردادهای موقت را موضوعی مهم دانست که باید تمام زوایای آن شفاف سازی و برای آن با خرد جمعی تصمیم گیری شود .
نماینده ولی فقیه در استان هم در این شورا از کارگزاران دولت خواست تا مشکلات واحدهای صنعتی تعطیل و نیمه تعطیل استان را با جدیت پیگیری کنند.
آیت الله دری نجف آبادی افزود : امروز سرمایه گذاری کلان و ساخت مادر صنایع برای کشور مقدور نیست پس ضروری است تا مسولان برای رفع مشکلات کارگری ، به ظرفیت کامل رسیدن صنایع مادر استان و راه اندازی مجدد صنایع تعطیل اقدام کنند.
او بر لزوم بهره گیری از نخبگان ، حل مشکلات کارگران ، کارمندان و بازنشتگان و اصلاح نظام پولی ومالیاتی تاکید کرد و استفاده از ظرفیت های اقتصادی ، کشاورزی و عمرانی و دانش بنیان ها را شاه کلید توسعه پایدار دانست .
استاندار مرکزی هم در این شورا از لزوم اصلاح روابط کارفرما و کارگر ، اصلاح قوانین مشاغل سخت و زیان آور و ساماندهی سامانه های الکترونیکی دولتی گفت .
مخلص الائمه طرح و بیان مشکلات را در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی را زمینه ساز رفع موانع و مشکلات تولیدی دانست .
در این شورا که با ۷ دستور کار برگزار شد صاحبان صنایع ، واحد های تولیدی و سرمایه گذاران بخش خصوصی ، صندوق های بیمه و کارفرمایان به بیان دیدگاه ها نظرات و مشکلات بخش های خود پرداختند .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار