مسئول امور روحانیان ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور گفت: تبیین سبک زندگی ائمه اطهار (ع) در هیات‌ها و آیین پیاده‌روی اربعین برای نسل جوان ضروری است.
کد خبر: ۱۰۶۲۸۹۱
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۰ 21 August 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی، حجت الاسلام علی رحیمی گرکانی در همایش روحانیون و مسئولان امور فرهنگی موکب های استان مرکزی در اراک، افزود: نسل جوان و نوجوان جامعه در گذشته در آیین‌های مذهبی و موکب‌ها حضور می یافتند که نیاز است زمینه آشنایی هرچه بیشتر این افراد با سبک زندگی ائمه اطهار (ع) فراهم شود.
وی ادامه داد: ۱۲ کمیته در ستاد اربعین وجود دارد که ستاد اسکان و تغذیه از جمله مهمترین این کمیته‌ها به شمار می رود که مسئولیت این کمیته به ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور واگذار شده‌ است.
مسئول امور روحانیان ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور تبلیغ دین را از جمله وظایف مهم طلاب عنوان کرد و گفت: نیاز است خدمت رسانی به زائران ابا عبدالله الحسین (ع) به گونه‌ای انجام شود که ضمن تبلیغ دین، زمینه رضایت همه جانبه زائران فراهم شود.
حجت الاسلام گرکانی گفت: ۶۰۰ ستون در صحن حضرت زهرا(س) وجود دارد که تمام این ستون‌ها توسط یکی از خیران استان مرکزی ساخته شده‌ و این مهم از جمله مهمترین افتخارات استان است.
جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی هم گفت: یک هزار و ۸۰۰ نفر در این استان مسئول خدمت رسانی به زائران ابا عبدالله الحسین(ع) هستند و ۱۶۰ روحانی نیز در ستاد بازسازی عتبات عالیات استان فعال هستند.
مظفر صفریان افزود: ستاد عتبات عالیات استان مرکزی رویکرد فرهنگی و معنوی را در راستای ارایه خدمات فرهنگی و اجتماعی در جامعه را در دستور کار خود قرار داده‌ است.
وی ادامه داد: روحانیون و نیروهای فرهنگی ۲ رکن مهم موکب‌ها هستند و مجوز برای فعالیت موکب‌ها بدون روحانی صادر نمی شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار