مدیر عامل بنیاد هدایت سازمان تبلیغات اسلامی کشور گفت:سند مردمی سازی مساجد تشکیل شده و برای اجرای آن ارتقای تمامی ارکان مساجد باید دیده شود که در این راستا سلسله اقداماتی در نظر گرفته شده است.
کد خبر: ۱۰۶۲۷۰۲
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۱ 20 August 2022

 


به گزارش تابناک مرکزی،حجت الاسلام سید ناصر میر محمدیان روز شنبه در نشست طرح بحث مبانی مسجد جامعه پرداز و بررسی سند مدیریت مساجد در محل سالن غدیر استانداری مرکزی، افزود: تشکیل تمدن اسلامی و گسترش فرهنگ اهل بیت(ع) در سراسر جهان برنامه اولویت‌دار این نهاد انقلابی است.
وی یادآورشد:بشریت از ابتدای عالم به دنبال ساخت تمدن بوده و آن‌چیزی که امروز مانع ساخت و تشکیل تمدن اسلامی و مطلوب است تمدن غرب است و اگرچه امروز تمدن غرب در حال افول و نابودی است اما مانعی بزرگ می باشد.
وی ادامه داد: هر تمدنی دارای ۲ بخش نرم افزاری و سخت افزاری دارد که باید برای تشکیل تمدن مورد توجه قرار گیرد و در ایران اسلامی اگر بخواهیم تمدن اسلامی تشکیل دهیم باید نرم افزارهای مطلوب را استفاده کنیم و در غیر این صورت تمدن تشکیل نمی‌شود.
مدیر عامل بنیاد هدایت سازمان تبلیغات اسلامی کشور اضافه کرد: یکی از ابتکارات مهم امام خمینی(ره) محور قرار دادن مساجد در همه امور بود و اکنون در گام دوم انقلاب این مهم باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
حجت‌الاسلام میرمحمدیان اظهار داشت: مسجد مرکز تشکل و هسته‌ مرکزی لازم برای پرداختن به امورات مختلف جامعه است و این هسته‌ مرکزی را امام راحل بلافاصله همان روز اول، حتی قبل از اینکه اعلام پیروزی بشود، معین کردند و گام دوم باید مسجد محوری اولویت باشد.
وی تاکیدکرد: مسجد ابتکاری است که اسلام در آغاز ولادت خود برگزید و پدید آوردن هویتی به نام مسجد نخست در قبا و سپس در مدینه، در شمار زیباترین و پرمغزترین ابتکارهای اسلام در آغاز تشکیل جامعه‌ اسلامی است.
مدیر عامل بنیاد هدایت سازمان تبلیغات اسلامی کشور اضافه کرد: مسجد، مظهر آمیختگی دنیا و آخرت و پیوستگی فرد و جامعه در دیدگاه و اندیشه‌ مکتب اسلام است و با این نگاه دل‌های ما برای مساجد می‌تپد و از شوق و احساس مسئولیت، لبریز می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار