نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت:همه باید آمادگی لازم برای اربعین امام حسین (ع) داشته باشند و از هیچ کوششی دریغ نکنند.
کد خبر: ۱۰۶۲۴۹۷
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۷ 19 August 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی،آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف آبادی در خطبه‌های نمازجمعه اراک افزود: مذاکرات خوبی با طرف عراقی صورت گرفته و برنامه‌ریزی‌های جمهوری اسلامی برای اعزام پنج میلیون نفر در آیین معنوی پیاده‌روی اربعین است و در این حرکت عظیم استان مرکزی هم مسیر زائران است و هم خود زائر دارد.
وی یادآورشد: استان مرکزی در راهپیمایی اربعین، معین استان ایلام است و همه دستگاه‌های اجرایی استان باید استان ایلام را پشتیبانی کنند.
آیت‌الله دری نجف آبادی تاکید کرد: موکب‌ها چه در استان و چه در مسیر رفت و برگشت باید آمادگی لازم را برای خدمت‌رسانی به زائران داشته باشند.
وی تاکید کرد: راهپیمایی اربعین یک شعار بزرگ و حضور قدرتمندانه جمهوری اسلامی در عرصه بین المللی و عشق به امام حسین(ع) و حضرت عباس (ع) است.
امام جمعه اراک عنوان کرد: همه بدانند کارهایی که با انگیزه الهی باشد پاداشش نزد خداوند محفوظ است.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی در بخش دیگری از سخنانش با تسلیت ایام شهادت امام سجاد (ع) گفت: عمر ۳۵ ساله امام سجاد (ع) پس از واقعه کربلا از بحرانی‌ترین دوران تاریخ اسلام است و شاید در هیچ برهه‌ای از زندگی ائمه این همه بحران وجود نداشته باشد.
وی اظهار داشت: هرچه در خصوص مجاهدت و فداکاری امام سجاد (ع) سخن گفته شود، کم است.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اضافه کرد: امام سجاد (ع) مکتب حقوقی اسلام را طرح فرمودند و در عمل پیشتاز بودند و تلاش ویژه به کار گرفتند تا اسلام اصیل را حفظ و به دست امام باقر (ع) برسانند.
امام جمعه اراک گفت: اقدامات یک ساله دولت در عرصه‌های داخلی، منطقه‌ای و بین المللی قابل تقدیر است.
وی افزود: دولت سیزدهم تلاش گسترده‌ای در یک سال گذشته داشته که منجر به موفقیت‌های خوبی در عرصه‌های مختلف شد.
وی تاکید کرد: یکی از مهمترین موفقیت‌های دولت در یک سال گذشته، بهبود شرایط کرونایی بود که جای تقدیر دارد.
امام جمعه اراک ادامه داد: کرونا شرایط تلخی را بر جامعه تحمیل کرده بود اما با واکسیناسیون گسترده از تلفات کمر شکن ناشی از این ویروس در کشور جلوگیری شد و بیش از ۱۵۲ میلیون دز واکسن تزریق شده که این مهم اقدام بزرگی است.
آیت‌الله دری نجف آبادی عنوان کرد: استان مرکزی هم در راستای مقابله با کرونا کارنامه خوبی داشت و خوب درخشید.
وی گفت: مدیریت جدید دانشگاه علوم پزشکی به صورت رسمی از روز گذشته معارفه شده و امید است با همت ویژه هرچه سریعتر بیمارستان امام حسن مجتبی (ع) ساوه بیمارستان ولیعصر (عج) اراک در استان تکمیل شوند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: اقدامات خوب دولت در یک سال گذشته در حالی بود که اتفاقات مختلفی نیز مانند سیل، زلزله و مشکلات جانبی دیگر هم در کشور رخ داد و در این مدت با وجود مشکلات در حوزه برق، هیچ خاموشی در برق خانگی صورت نگرفت و دولت افزایش تولید برق را در دستور کار جدی دارد.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت بویژه شهید رجایی و شهید باهنر گفت: هفته دولت یادآور خاطره شهید رجایی‌ها و شهید باهنرها و یادآور جنایت جنون آمیز منافقان کوردل است.
وی تاکید کرد: داغ این بزرگان بر دل ملت ما همیشه سنگینی می کند و این عزیزان مردان خیلی بزرگی بودند و دشمنان فکر می کردند با کشتن آنها می‌توانند انقلاب را نابود کنند اما با رهنمودهای امام راحل به عنوان سکاندار و ستون فقرات انقلاب، ضربه‌ای به این نظام وارد نشد و خدا می خواست انقلاب حفظ شود.
امام جمعه اراک افزود: خداوند همیشه دشمنان، منافقان و کوردلان را رسوا کرده و بیش از این نیز رسوا می‌شوند و همه باید مراقب باشند که فریب آنها را نخوردند و بدانند دشمنان دنبال اهداف خود هستند.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی در خصوص برجام گفت: در بحث برجام نوبت آمریکایی‌ها است که باید پیمان شکنی نکنند، سرمایه‌های ما را آزاد کنند، تحریم‌های ظالمانه را بردارند و به تعهدات خود پایبند باشند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: در بخش دیگری از سخنانش گفت: وضعیت سن جمعیت، زاد و ولد و آمار طلاق در استان مرکزی خوب نیست و همه باید کمک دهند تا زمینه ازدواج، تحکیم بنیان خانواده و افزایش جمعیت در استان به شرایط مطلوبی برسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار