استاندار مرکزی گفت: همه تلاش‌ها باید به کار گرفته شود تا هفته دفاع مقدس امسال متفاوت‌تر و پیشرفته‌تر از سنوات گذشته برگزار شود.
کد خبر: ۱۰۶۲۲۳۲
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۲ 17 August 2022

 


به گزارش تابناک مرکزی، فرزاد مخلص الائمه در نشست ستاد گرامیداشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت استان مرکزی در اراک افزود: گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه به خصوص نسل جوان، آینده نظام اسلامی را بیمه می‌کند.
وی یادآورشد: بازگشایی مدارس امسال پس از ۲ سال شرایط کرونایی و پاره ‌ای از رویکردها و تقارن با ایام پیاده روی اربعین حسینی است که فرصت مناسبی برای آشنایی بیشتر نسل جوان با فرهنگ ایثار و شهادت و دوران دفاع مقدس فراهم شده است که باید مورد توجه ویژه آموزش و پرورش قرار گیرد.
وی اضافه کرد: در مجموع آموزش و پرورش باید در سال تحصیلی جدید شرایط متفاوت‌تری را در مدارس خلق کند و بخشی از برنامه‌های دفاع مقدس به مدارس اختصاص یابد.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی هم گفت: تکریم و تجلیل از خانواده ایثارگران و شهدا یک وظیفه است و در تاریخ ۳۱ شهریورماه همزمان با سراسر کشور این تجلیل در استان مرکزی انجام می‌شود.
سرهنگ غلامرضا کریمی افزود: مقرر شده ۳۰ هزار نفر از خانواده‌های ایثارگران استان مرکزی در هفته دفاع مقدس تجلیل شوند.
وی یادآورشد: همه تلاش‌ها به کار گرفته شده تا این آیین به بهترین شکل برگزار شود.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی ادامه داد: نمایشگاه دفاع مقدس امسال اراک در ۶ منطقه برگزار می‌شود و شیوه جدیدی به کار گرفته شده تا مخاطب بیشتری جذب شود و در حاشیه این نمایشگاه برنامه‌های جانبی مختلفی نیز در نظر گرفته شده است.
سرهنگ کریمی گفت: گلباران و عطر افشانی قبور مطهر شهدا نیز در تمام نقاط استان مرکزی در ۳۱ شهریورماه همزمان با سراسر کشور و در نخستین روز دفاع مقدس انجام می شود.
معاون هماهنگ کننده سپاه روح‌الله استان مرکزی هم گفت: هفته دفاع مقدس متعلق به همه مردم است.
سرهنگ محمد گودرزی افزود: نمایشگاه دفاع مقدس در سطح اراک به صورت محله محور برگزار می شود.
وی یادآورشد: جهاد تبیین رویکرد مهم برنامه های هفته دفاع مقدس در سپاه است.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری مرکزی هم گفت: هفته دفاع یک موقعیت استثنایی است که باید در این هفته نسل جوان را بیش از پیش با دوران هشت سال دفاع مقدس آشنا کرد.
محمدرضا جعفری افزود: دفاع مقدس جزو بزرگترین سرمایه‌های کشور است و باید نهایت بهره را از این سرمایه برد.
وی یادآورشد: معرفی شخصیت‌ شهدا به جامعه بویژه نسل جوان یک ضرورت است و دستگاه‌ها و نهادهای مختلف باید به این وظیفه به خوبی عمل کنند.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی ادامه داد: برپایی نمایشگاه دفاع مقدس با شعار « ما مقاوم هستیم» از دیگر برنامه‌ها است که باید به بهترین شکل برگزار شود.
سرهنگ کریمی اظهار داشت: شعار «ما مقاوم‌ هستیم» یک موضوع همگانی برای دستگاه‌های اجرایی و امت ایران اسلامی است که همواره باید مورد آن توجه جدی قرار گیرد.
در نشست ستاد گرامیداشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت استان مرکزی در خصوص برنامه‌های مختلف بحث و تبادل نظر شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار