جیریایی مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی گفت:بیمه سلامت به بیش از ۶۰۰ هزار نفربیمه شده در این استان خدمات درمانی ارائه می دهد.
کد خبر: ۱۰۶۲۰۱۰
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۸ 16 August 2022

 

جیریایی به مناسبت روز خبرنگار در بازدید از تابناک مرکزی از ارائه خدمات درمانی به بیش از ۴۸ درصد از جمعیت استان توسط بیمه سلامت استان خبر داد.
در این دیدار یک ساعته جیریایی گفت : صندوق بیماران خاص پنج بیماری خاص تحت پوشش این اداره کل می باشد و بصورت ۱۰۰ درصد خدمات خود را از بیمه سلامت دریافت می کنند از قبیل بیماران هموفیلی ، دیالیزی، تالاسمی ، پیوند کلیه و ام اس می باشند .
وی افزود :بیماران سرطانی جز بیماران صعب العلاج می باشند که خدمات درمانی به این بیماران در سالجاری در دستور کار سازمان بیمه سلامت ایران قرار دارد .
جیریایی یادآور شد:با توجه به اینکه بیماران سرطانی هزینه های درمانی زیادی را متقبل می شوند ، فرانشیز داروهای گران قیمت مربوط به این بیماران سرطانی توسط دولت پرداختی می شود و سازمان بدنبال ایجاد صندوقی تحت عنوان بیماران صعب العلاج می باشد که از این به بعد پرداخت هزینه های بیماران سرطانی را در دستور کار خود قرار داد .
مدیر کل بیمه سلامت تاکید کرد:سازمان بر اساس نیاز بیمار تا جایی که بتواند هزینه بیماران خاص را پرداختی می کند .
جیریایی اظهارداشت:با توجه به افزایش و تعدد خدمات به بیمه شدگان می طلبد که اطلاع رسانی گسترده و مستمری از طریق اصحاب رسانه در زمینه خدمات دهی به بیمه شدگان صورت پذیرد که بیمه شدگان و موسسات در جریان خدمت رسانی توسط این سازمان قرار گیرند .
مدیر کل بیمه سلامت استان اضافه کرد:در راستای اجرای طرح پوشش بیمه ای برای افراد فاقد پوشش بیمه ای از طروق مختلف اطلاع رسانی کردیم کما اینکه در محله های کم برخوردار افراد فاقد پوشش بیمه ای را شناسایی و نسبت به پوشش بیمه ای آنان اقدام کرده ایم .
او یادآور شد: با توجه به اینکه ممکن بود برخی افراد هنوز در سطح استان باشند که بیمه نشده اند پیرو تفاهم نامه های که سازمان با وزارت تعاون امضا کرده از طریق بانک اطلاعاتی ایرانیان اطلاعات افرادی که در سه دهک اول جامعه قرارداد را دراختیار سازمان بیمه سلامت قرار داد که سازمان جمعیتی نزدیک به ۵ میلیون نفر را در اولویت بیمه رایگان قرار داده بود و بیمه نامه رایگان در صندوق بیمه سلامت همگانی را دراختیار این عزیزان قرارداد .
جیریایی گفت : برخی از این افراد از قبل دارای دفترچه بیمه درمانی بودند که اعتبار آنها منقضی شده بود و برخی برای اولین با بیمه نامه دریافت کردند .
مدیر کل بیمه سلامت استان ادامه داد: تلاش سازمان و بیمه سلامت استان بر این استان با کمترین تنش و چالش بهترین خدمات را به بیمه شدگان و موسسات خود قرار دهد .
جیریایی با اشاره به این که برنامه های جامعی از سوی سازمان در کشور و به تبع آن در استان مرکزی اجرایی شده که از جمله این برنامه ها حذف ارز ترجیحی بود که برای دارو اتفاق افتاد و سعی بر این بود که کمترین چالش برای بیمه شدگان و بیماران در این راستا اتفاق افتاد .
مدیر کل بیمه سلامت اظهارداشت: تلاش سازمان بر این است با حذف ترجیحی پرداخت از جیب مردم بیشتر نشود و مازاد بر فرانشیز های تعریفی پرداخت مابه تفاوت از سوی بیمه سلامت انجام گیرد که این نظارت از سوی سازمان بهترین شکل انجام شد و نظارت دقیقی بصورت شبانه روزی بر رووی موسسات طرف قرارداد انجام شد.
وی تاکید کرد: بیمه شدگان نعمتان ما هستند و باتوجه به ارائه خدمات درمانی باید تلاش کنیم تعامل با دانشگاه علوم پزشکی و موسسات را در اولویت خود قرار دهیم .
جیریایی درپاسخ به سوال خبرنگار تابناک مرکزی گفت : بیمه سلامت استان مرکزی ماهیانه حدود ۱۸۰ هزار تا ۲۰۰ هزار خدمت که سالیانه حدود دومیلیون خدمت به مردم ارائه می کند.
وی گفت : در سال گذشته حذف تدریجی دفترچه در دستور کار سازمان قرار گرفت که در ابتدا با چالشهای زیادی روبرو شد که خوشبختانه پس از بررسی نواقص طرح حذف دفترچه بصورت کامل در کشور و استان اجرایی شد و نسخه نویسی الکترونیکی بطور کامل اجرایی شد .
جیریایی گفت : اجرای نسخه نویسی الکترونیکی ، رصد اسناد ، کنترل و مدیریت هزینه ها ، سو استفاده و بد خطی برخی موسسات را بطور کامل برطرف کرد .
مدیرکل بیمه سلامت استان در زمینه نسخه نویسی الکترونیکی گفت : از جمله مزایای این طرح بانک اطلاعاتی دارو ها و خدماتی که به مردم ارائه می شود که حوزه سلامت دستبه بندی و اولویت بندی کند که می تواند در آینده کمک شایانی به حوزه سلامت جامعه بکند .
مدیر تابناک مرکزی هم‌در این دیدار گفت:کار سازمان بیمه سلامت کار بسیار مهم و مقدسی است.
سردار عبدالرحیم علیپور افزود: بیمار انسانی است که احساس بی پناهی می کند.
وی با اشاره به این جمله که دعای بیمارزودتر استجابت می شود چرا که انسان در آن لحظه توجهش به خدا بیشترست افزود: اگر بیماری از لحاظ مالی هیچگونه مشکلی نداشته باشد اما باز مستحق توجه است و ترحم انسانها را بر می انگیزد و کاری که سازمان بیمه سلامت ایران در دهه ۷۰ آغاز کرده و در دهه ۸۰ گسترش و شتاب گرفته و در دهه های بعدی خصوصا سال ۱۴۰۰ به بعد با ایجاد و راه اندازی نسخه نویسی الکترونیک ، غربالگری ، حذف دفترچه و شناسایی و ایجاد بانک اطلاعاتی بیمه شدگان و افزایش خدمت رسانی به بیمه شدگان را ادامه داده، کار بسیار مقدسی است که در قانون اساسی بطور صراحت به ان اشاره شده است .
علیپور گفت: با توجه به فرارسیدن هفته دولت ،دستگاههای اجرایی استان باید گزارشی از وضعیت عملکرد خود را بصورت شفاف در اختیار رسانه های استان قرار دهند تا مردم در جریان خدمت رسانی از سوی دستگاهها ی اجرایی قرار گیرند.
وی یادآورشد :همگی از رسانه تا ارگان و نهاد و .. باید شفاف سازی کنیم و وظایف خود را مشخص کنیم .
وی تاکید کرد:باید وظایف دولت مردان ،رسانه های دولتی و خصوص کاملا مشخص باشد چرا که هرکدام وظایف مرتبط به خود را داریم .
سردارعلیپور ادامه داد: هر رسانه ای وظیفه ای دارد و باید بطور کامل دراین خصوص افکار عمومی را مطلع کنند،وظیفه ما اطلاع رسانی ، آگاهی بخشی و روشن گری است و اگر در زمینه ای انتقاد می کنیم هدفمان تخریب نیست بلکه دلسوزی و اصلاح برخی فرایندهای کاری است .
این فعال رسانه ای در استان گفت: بر حسب رسالت خطیر اطلاع رسانی باید وظیفه خود را بدرستی انجام دهیم و حقایق را نباید کتمان کنیم و انچه واقعیت های جامعه هستند را منتشر کنیم تا امیدواری در جمله ایجاد کنیم .
سردارعلیپور در ادامه این نشست با انتقاد از اینکه باید خبرنگاران حرفه ای و تخصصی در استان موضوع خبری را از طریق رسانه های جمعی دنبال کنند و قلم توانمندی در این زمینه داشته باشندگفت :خبرنگارانی که دارای تجربه و یا تحصیلات مرتبط و قلم توانمندی داشته باشند متاسفانه در استان کم هستند .
وی تاکید کرد: خبرنگار واقعی باید دارای بار معنایی باشد و اصول خبرنویسی و اخلاق حرفه ای را در این زمینه رعایت کند.
مدیر تابناک مرکزی در خاتمه یادآور شد:تلاش همه مسئولین استانی و رسانه ها باید بر این باشد تا خدمات اجرایی دولت را به درستی اطلاع رسانی کنند و اجازه ندهند تا رسانه های پوشالی ارز اندام کنند و اطلاعات دروغین به مردم القاء کنند .
وی گفت: جمهوری اسلامی ایران خدمات بسیار زیاد و ارزنده ای را به مردم در طول این ۴۳ سال انقلاب ارائه داده و قابل مقایسه با دوران قبل از انقلاب نمی باشد از هر حیثی چه از لحاظ حوزه درمانی ، نظامی ، آموزشی و ...از هر حیطیه ای قابل قیاس نیست و ما باید این موضوعات را بازگو کنیم و کوتاهی در این زمینه از سوی هیچ کس قابل پذیرش نیست و باید سرعت را در اصلاح امور بیشتر کنیم .
وی تاکید کرد: اطلاع رسانی در کشور باید گسترده تر و با برنامه انجام گیرد ،چرا که اطلاع رسانی لایه های گسترده ای دارد .
وی با اشاره به این موضوع که با توجه به تعدد رسانه ها، مدیران باید سواد رسانه ای خود را افزایش دهند و با رسانه ها تعامل و ارتباط تنگاتنگی داشته باشند گفت: ارتباط مدیران و روابط عمومی های دستگاهها ی اجرایی با رسانه ها می تواند فرصت خوبی برای دستگاه ایجاد کند تا ضمن شفاف سازی به افکار عمومی از پتانسلی که رسانه های جمعی دارند به درستی استفاده و مدیران را به اهداف سازمانی خود نزدیکتر کنند .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار