استاندار مرکزی گفت:آنچه که امروز بیش از گذشته در استان به آن نیاز داریم مقوله وحدت و امیدآفرینی است.
کد خبر: ۱۰۶۱۰۰۵
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۴ 10 August 2022
 
 فرزاد مخلص‌الائمه به مناسبت روز خبرنگار دربازدید از تابناک مرکزی با بیان اینکه امید مردم آسیب دیده است افزود:مقام معظم رهبری پارسال، سوم شهریور اشاره کردند اعتماد عمومی و امید مردم آسیب دیده است و نیاز به ترمیم دارد. 
وی یادآورشد:آیت الله رئیسی در جلسه ای در محضر مقام معظم رهبری بزرگ‌ترین پروژه دولت را ترمیم اعتماد عمومی برشمرد.
 استاندار مرکزی با بیان اینکه بخشی از اعتماد عمومی از طریق رسانه ها شکل می گیرد گفت: روایت ها از رسانه منتشر می شود و به میدان جنگی تبدیل می کند. 
وی ادامه داد:ارتش امریکا پس از جنگ اول خلیج فارس همراه هر یک از واحدهای عملیاتی خود یک افسر رسانه‌ای به اسم media officer تعبیه کرده بود که فعالیت های رسانه‌ای واحد های عملیاتی را انجام می دادند و یک دست نامه ای داشتند که در نسخه های اول آن نام دستنامه media in the battlfild قید شده بود (یعنی رسانه در میدان جنگ). 
مخلص الائمه افزود: در این دستنامه یک سری از دستورالعمل ها نوشته شده بود و به تعبیری تمام نیروها آموزش رسانه ای دیده بودند.
وی با اشاره به حمله به بن‌لادن و کشته شدن او و انتشار این رخداد به طور مستقیم از کاخ سفید گفت: از جنگ دوم خلیج فارس به بعد نسخه های جدیدی از این دستنامه ها صادر شد. 
وی افزود: از سال ۲۰۱۶ عنوان این دستنامه ها تغییر یافت البته تنها یک حرف آن را تغییر دادند و تبدیل شد به media is the battlfild  ،رسانه میدان جنگ است و درحقیقت این چنین است.
استاندار مرکزی با اشاره به اینکه با رسانه مردم می توانند روز رامانند شب تاریک فرض کنند گفت: رسانه می تواند اموری که به نفع مردم است را صددرصد به ضرر آنها جلوه دهد، و یا موضوعاتی که به ضررآنهاست، رسانه به گونه نمایش دهنده که مردم از آن با آغوش باز استقبال کنند. 
وی با اشاره به نقش رسانه ها در اقبال عمومی نسبت به واکسیناسیون اظهارداشت: مردم تنها با استفاده از ابزار رسانه تشویق به واکسیناسیون شدند و آنجا هم که مردم از واکسن زدن اجتناب کردند باز هم رسانه نقش داشت.
استاندار مرکزی با بیان اینکه در جهان رتبه فساد نداریم بلکه ان‌چیزی که اندازه گیری میشود رتبه ادراک فساد است یادآورشد: شاخص ادراک فساد توسط سازمان شفافیت بین الملل مشخص میشود.
وی افزود: مشخص نمی کنندکه کدام کشور فاسدتر است بلکه مشخص می‌کنند که ادراک فساد در میان مردم کدام کشور بیشتر است، اما اندازه گیری فساد امکان پذیر نیست، زیرا قوانین کشور ها متفاوت است.
 مخلص‌الائمه ادامه داد: امکان دارد امری در یک کشور یک اقدامی غیر اخلاقی شمرده شود و در کشور دیگر از این اقدام از نظر قانونی حمایت شود،نمونه این اقدام دریافت پورسانت است و نمونه های اخلاقی دیگر. وی با بیان اینکه متاسفانه کشور ما از نظر ادراک فساد در محدوده قرمز قرار دارد گفت: ادراک فساد در کشور بالا است در صورتی که میزان فساد الزوماً بالا نیست. 
وی اضافه کرد: در کشور ما رسانه موجب بالا بودن ادراک فساد شده ‌است،مانند دادگاه کرباسچی و پرونده های دیگر که نگاه مردم نسبت به فساد در کشور را تغییر داد و عدم پیگیری ان تصور منفی مردم را تشدید کرد، از سویی انتشار یک مطلب در مورد یک فردی که کذب محض باشد حتی اگر تکذیب شود در ذهن مردم تاثیر می گذارد. 
استاندار مرکزی با بیان اینکه رسانه ها فوق العاده بر فضا حاکم هستند گفت: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند«دشمنان از فضای مجازی حداکثر استفاده را می‌کنند، متأسفانه در فضای مجازی کشور ما آن رعایت‌های لازم با وجود آنهمه تأکیدی که داشته‌ام، صورت نمی‌گیرد و در یک جهاتی واقعاً «ول» است. باید کسانی که مسئول هستند حواسشان باشد.»
استاندار مرکزی با بیان اینکه ما درکشور شبکه اجتماعی نداریم‌ بلکه رسانه اجتماعی داریم افزود:رهبر انقلاب در سال ۹۹ نیز فرمایشات داهیانه با تاکید بر رویکرد فرصت محور در مواجهه با فضای مجازی داشته‌اند که چراغ‌های آگاهی بخش در انتخاب مسیر حکمرانی فضای مجازی را روشن می‌کند. ایشان در سخنرانی‌های متعدد ۷ نکته و تاکید مرتبط با فضای مجازی و لزوم اهمیت داده به این فضا را به عنوان راهبرد مطرح کردند.
مخلص الائمه گفت:پایگاه خبری تحلیلی تابناک مرکزی از سایت بسیار فعال در استان است.
محسن بهرامی
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار