استان مرکزی در روز عاشورای حسینی یکپارچه سیاهپوش شد و مردم ولایت مدار و عاشق این استان در سوگ شهادت سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع) و یاران باوفایشان اشک ماتم ریختند.
کد خبر: ۱۰۶۰۶۰۲
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۵ 08 August 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی، عزاداری عاشورای حسینی با حضور گسترده پیر و جوان، کودک و نوجوان و شور اشتیاق عزاداران حسینی در سراسر استان مرکزی برگزار شد تا بار دیگر مردم این استان ارادت خود را به ساحت مقدس ابا عبدالله الحسین (ع) ثابت کنند.
مردم استان مرکزی همچون سراسر ایران اسلامی امروز کربلایی شدند و بار دیگر عشق و ارادت خود نسبت به خاندان پیامبر(ص) را به نمایش گذاشتند.
در شهر اراک ، مرکز استان مرکزی خیل عظیم دسته ها و هیئات مذهبی از خیابان های مختلف این شهر به سوی میدان شهدای روانه شدند تا پس از اجتماع به سمت مصلی بیت المقدس حرکت وبه احترام مظلومیت سیدالشهدا با امام زمان خود تجدید بیعت کنند.
شهر اراک پس از عزاداری باشکوه امروز به صف های تنگاتنگ وحدت در نماز ظهر عاشورا مزین شد، نمازی که روزی به امامت حسین بن علی (ع) و جماعت یاران معدودش در دشت کربلا اقامه شد و امروز پس از گذشت بیش از ۱۴۰۰ سال در ظهر عاشورا در نقاط مختلف ایران اسلامی با خیل عظیم عاشقان آن حضرت برپا شد.
علاوه بر اراک در تمامی شهرها و روستاهای استان مرکزی هم عزاداری برای امام حسین (ع) و یاران باوفایش پس از ۱۰ روز به اوج خود رسید و هر کس با هر چه در توان دارد، زمینه عزاداری را فراهم کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار