استان مرکزی در روز تاسوعای حسینی جلوه گاه ارادت به سقای دشت کربلا حضرت ابوالفضل العباس (ع) است.
کد خبر: ۱۰۶۰۵۳۲
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۹ 07 August 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی،جای جای استان مرکزی از شهر و روستا تا دورترین نقاط این استان امروز محل حضور عاشقان اباعبدالله (ع) و دسته‌های عزاداری در خیابان‌ها و مسیر‌های مختلف حضور دارند تا در ماتم شهادت سقای دشت کربلا به سوگ بنشینند.
مردم مومن و ولایتمدار در نقاط مختلف استان مرکزی با تن پوش سیاه و برگزاری آیین‌های مختلف در روز تاسوعای حسینی بر سر و سینه زدند و اشک ماتم ریختند.
هیات‌ها و دسته‌های عزاداری مردم استان مرکزی و شهر اراک از صبح روز نهم محرم در نقاط مختلف به عزاداری شهادت سرور و سالار شهیدان به ویژه حضرت عباس (ع) پرداختند.
اقشار مختلف مردم از زن و مرد، پیر و جوان در این روز با آیین ها و شیوه های مختلف ارادت خود را به سرور و سالار شهیدان و ۷۲ تن از یاران با وفای ایشان به نمایش گذاشتند.
همچنین عزاداران حسینی در استان مرکزی در شب تاسوعا نیز در محافل مختلف عزاداری حضور یافتند وبه یاد شهدای دشت کربلا بویژه قمربنی هاشم (ع) اشک ماتم ریختند.
روحانیان و واعظان نیز با سخنرانی در جمع عزاداران حسینی ضمن بیان وقایع کربلا، مردم را با فلسفه قیام خونین امام حسین (ع) و نقش حضرت عباس (ع) در این قیام آشنا می کنند.
هیات‌ها و دسته‌های عزاداری شهر اراک صبح امروز از مسجد سیدها و آستان مقدس امامزادگان عبدالله(ع) و آمنه خاتون(س) به سمت میدان شهدای این شهر حرکت کردند و بعد از اجتماع به سمت مصلی بیت‌المقدس این شهر حرکت کردند.
گروه‌های تعزیه‌خوانی اراک هم پس از آماده شدن از مساجد آخوند و حاج ‌علی در خیابان محسنی با اجرای بخش‌هایی از تعزیه‌های مختلف وارد بازار تاریخی اراک شدند و اقشار مختلف مردم نیز این گروه‌ها را تا انتهای بازار همراهی می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار