رییس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: سیل اخیر، ۲۴ استان کشور را درگیر کرد و استان مرکزی تلفات زیادی نسبت به سایر استان ها نداشت.
کد خبر: ۱۰۶۰۴۵۸
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۷ 06 August 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی،محمدحسن نامی در آیین کلنگ زنی ایجاد منازل مسکونی مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) روستای آهنگران شهرستان فراهان افزود: قنوات وکانال های آب و سپس مزارع کشاورزی و خانه‌هایی که تخریب شده بازسازی می شود و مردم نگران هزینه نباشند.
ویوبا بیان اینکه سیل اخیر ، ۲۴ استان کشور را درگیر کرد ، گفت : مدیریت بحران در سیل کشور به خوبی صورت گرفت.
وی اظهار کرد: آنچه مهم است، مدیریت خوبی بود که در بیشتر استان‌ها انجام شد، در استان مرکزی اطلاع رسانی و مدیریت خوبی صورت گرفت و مسوولین، نیروهای بسیج، سپاه پاسداران، نیروهای جهادی و هلال احمر در سراسر کشور پای کار بودند.
رییس سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد: اگر این سیلی که در کشور ایران رخ داد، در جای دیگر ایجاد شده بود، تلفات زیادی بر جای می گذاشت که این نتیجه مدیریت خوب و اطلاع رسانی خوبی بود که قبل از سیل انجام شد.
نامی تاکید کرد: صحنه هایی از رشادت و همگرایی بین ملت ایران در این حوادث دیده شد، مردم در قدم نخست اتحاد و همگرایی خوبی داشتند.
وی گفت: روستای آهنگران منطقه کشاورزی است، قنوات و کانال های آب و بحث آب شرب این خطه اهمیت زیادی دارد و خوشبختانه زیرساخت های آب و برق و گاز در روستا وصل است و این در حالیست که در برخی استان ها و مناطق کشور وضع بسیار سخت بوده است.
رییس سازمان مدیریت بحران کشور افزود: اگر مدیریت خوب، همت بزرگ مردم نیروهای بسیج و هلال احمر وهمراهی مردم نبود کار سخت‌تر می شد.
استاندار مرکزی هم گفت: با حضور نیروهای جهادی و خدماتی که در برخی ساعات تعداد آنها یک و نیم برابر اهالی روستا بوده، سبب مدیریت خوب در سیل و خسارت سیل در مناطق سیل زده استان شده است.
فرزاد مخلص الائمه افزود: ارزیابی و اقدامات امدادی و تعمیراتی و سایر موارد ضروری در حال انجام است.
وی بیان کرد: امدادرسانی گروه‌های جهادی، بسیج و نیروهای انقلابی جای تقدیر و تشکر دارد.
مجید مومنی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان مرکزی هم گفت: ۴۶ خانوار تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) این استان در روستای آهنگران قرار دارند که تحت تاثیر سیل قرار گرفته‌اند و خاکبرداری منازل آنها ظرف یک هفته انجام شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار