نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اظهار داشت: قیام خونین اباعبدالله(ع) در روز عاشورا سرشار از درس های معنوی است که مسوولان فرهنگی و مذهبی استان باید تمام این درس ها را به شیوه های مختلف در متن جامعه آورده و در بین مردم به خصوص جوانان نهادینه کنند.
کد خبر: ۱۰۶۰۲۵۶
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۸ 05 August 2022

 


به گزارش تابناک مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی در خطبه‌های نماز جمعه اراک افزود: رعایت آداب کریمانه و اخلاق اسلامی رویکرد اصلی آیین‌های عزاداری سیدالشهدا (ع) در ماه محرم باشد.
وی یادآورشد: ملت بزرگ ایران بر سر سفره سالار شهیدان نشسته است و آیین‌های عزاداری آن امام همام باید به بهترین شکل ممکن‌ برگزار شود.
خطیب جمعه اراک اظهار داشت: جبهه امام حسین (ع) جبهه شرف، غیرت دینی، مردانگی و تقوا است و همه باید از این جبهه الگو گیری کنند.
وی ادامه داد: هر فردی در دانشگاه امام حسین (ع) تحصیل کند پیروز است و این دانشگاه باعظمت تا ابد درخشان است.
آیت الله دری نجف آبادی ادامه داد: یکی از مهمترین رسالت های امام حسین(ع) در روز عاشورا احیای امر به معروف و نهی از منکر بود و مردم مسلمان به عنوان پیروان راستین دین اسلام باید از این حرکت ارزشی درس بگیرند.
وی گفت: اقامه نماز نیز یکی دیگر از پیام های امام حسین(ع) در روز عاشورا است چرا که آن امام همام با وجود هجوم دشمنان و تیرباران آنان از یاد خدا غافل نشد و نماز ظهر را به همراه یاران خود در زمین کربلا اقامه کرد.
امام جمعه اراک در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سفر رییس جمهور و هیات دولت به استان گفت: سفر هیات دولت به استان مرکزی ۲۲۰ مصوبه داشت که مهمترین آن مربوط به آلودگی هوای اراک است که باید تدابیر ویژه ای در راستای رفع آن اندیشیده شود و هفته آتی نیز در مجمع تشخیص مصلحت نظام این مهم مورد پیگیری قرار می گیرد.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد: سوخت خودروها باید یورو پنج باشد و برای موتورسیکلت‌ها نیز باید چاره ای اندیشید، مصرف روزانه۱۰۰ میلیون لیتر بنزین برای خودروها در کشور فاجعه است.
آیت الله دری نجف آبادی عنوان کرد: مباحث مربوط به آلودگی هوا، مدیریت منابع آب، کشاورزی، جاده های ارتباطی استان همچنین بیمارستان ولیعصر ( عج) باید از سوی مسئولان استان با جدیت پیگیری شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار