رییس جمهور گفت: امروز دولتمردان در همه سطوح و با همه وجود باید مردم را قبول داشته باشند.
کد خبر: ۱۰۵۷۶۱۲
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۹ 22 July 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی،سیدابراهیم رییسی روز جمعه در دیدار با مردم استان مرکزی که در مجموعه ورزشی پنجم مرداد اراک برگزار شد افزود:همه مشکلات به دست مردم گشوده می‌شود.
رئیس جمهور یادآورشد: همه سیاسیون تنها اسم مردم را می برند اما امام خمینی(ره) مردم را باور داشتند.
وی افزود: رمز موفقیت دولت سیزدهم در مردمی بودن است و تمام برنامه‌های دولت بر این اساس تدوین شده است.
وی ادامه داد: امروز میدان دادن به مردم در بازار، اقتصاد و مسائل و مشکلات اجتماعی برای دولت یک اصل است و هرکجا به مردم میدان داده شد موجب پیشرفت و موفقیت دولت ها فراهم شده‌است.
رئیس جمهور گفت: رمز موفقت دولت سیزدهم را مردمی بودن می دانم و وقتی سخن از مردم می گویم یک شعار و تابلو نیست بلکه یک اصل اساسی و راهبردی است.
رئیسی روز اراک (پنجم مرداد) را به مردم اراک تبریک گفت و ادامه داد: این روز یادآور روزی است به صنایع استان از دفاع مقدس حمایت کردند و دشمن از شرکتهای این منطقه، کارگران و مردم این استان و آذرآب کینه به دل دارند چرا که حمایت، پشتیبانی و فنی و صنعتی از جنگ را مردم این خطه بر عهده داشتند. 
او این روز یادآور شهادت ۲۰۰ نفر از مردم این خطه عنوان کرد و یاد و خاطره شهدای کارگر را در حادثه پنجم مرداد گرامی داشت. 
وی افزود: استان مرکزی با هفت هزار شهید و هزاران جانباز تقدیم انقلاب و اسلام کرده است. 
رئیس جمهور اضافه کرد: این استان محل پرورش و رشد مفاخر بزرگی در سطح جهان اسلام و بشریت من جمله حضرت امام خمینی(ره) است و یاد ایشان یاد همه ارزشها و خوبی هاست.
رئیسی یادآورشد: در سالهای اخیر شرکتهای عظیم این استان دچار مشکل شدند. احساس بنده این است که این خصوصی سازی ها مشکلاتی عدیده ای را برای آنها درست کرده است. 
وی عنوان کرد: ما به تبعیت از امام خمینی(ره)، رهبری و حاج قاسم، مکتب ما همان مکتب ما می توانیم است.
رئیس جمهور یادآور شد: ما برای حل این مشکلات توانایی داریم و در این کشور، ظرفیتهای بسیاری داریم که فرهنگ ما می توانیم را عملیاتی می کند. 
رئیسی در خصوص تفکر باز شدن گره‌های کشور به دست اجانب بیان کرد: باز شدن گره‎های ما، به دست اجانب نیست، آنها در هیچ کجای دنیا گره‌ای از کسی نگشوده‎اند. 
او در خصوص ظرفیتهای استان مرکزی گفت: استان مرکزی با استفاده از ظرفیت نیروهای جوان و انقلابی می تواند مشکلات خود را حل کند و آینده ملت ایران، آیندۀ روشنی است. 
وی ادامه داد: از مسائلی که دشمن دنبال می کند مسئله یأس است، آنها به مردم ما القاء یأس می کنند. امروز هر کسی در هر کجا به مردم خدمت کرده و ایجاد امید در دل جوانان این کشور کند در راستای راهبرد نظام حرکت کرده است.
او اضافه کرد: در استان مرکزی صنایعی داریم که نیمه تعطیل است یا بعضی معادن به صورت تعطیل رها شده‌اند.
رئیس جمهور یادآورشد: استاندار به صورت جد فعال کردن واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل را دنبال کند. این کار باید با جدیت انجام شود تا تولید در اینجا رونق گیرد. 
وی عنوان کرد: ظرفیت معدنی استان بسیار غنی است، اما این معادن نباید به افرادی که توانایی اداره آن را ندارند واگذار شود یا اگر واگذار شد پروانه آن صادر نشود. ما گروهی را مشخص می کنیم تا این موضوعات را بررسی کنند. 
رئیس جمهور اضافه کرد: علاوه بر صنعت و معدن، یکی از حوزه‎های مهم در استان حوزه کشاورزی و دامداری است به طوری که در خیلی از روستاهای استان امکانات وجود دارد اما کشاورز احساس می کند نمی تواند در روستا زندگی کند چرا که زندگی در روستا برای او صرف نمی کند یا محصولات او را نمی خرند. 
رئیسی ادامه داد: ما سعی می کنیم اقتصاد روستا را فعال کنیم تا کشاورز در روستا بماند.
وی گفت: برنامه دولت حمایت واقعی از کشاورزان و دامداران است.
وی درباره وضع وخیم آلودگی هوا در استان مرکزی گفت: وضع آلودگی هوا نباید این طور باشد، هر توسعه یافتگی فرع بر حفظ محیط زیست است و آلاینده‌های صنایع نباید مردم را مریض کند. 
او افزود: مردم می گویند آنچه که مسبب اصلی مریضی در استان مرکزی است اوضاع کارخانه ها و وضع آلاینده ها در استان است.
رئیس جمهور تاکیدکرد: ما نباید اجازه دهیم یک جوان به خاطر آلاینده ها مریض شود، چرا که هوای پاک حق مردم است و باید از این حق مردم صیانت شود. 
رئیسی تأکید کرد: امروز هم مردم و دولت مردان باید هوای پاک را برای مردم حفظ کنند و این هوا به هر دلیلی نباید آلوده شود و مردم در این استان نباید به لحاظ سلامت متضرر شوند. 
وی عنوان کرد: من به صورت قاطع از همه صنایع می خواهم اجازه ندهند هوای اینجا آلوده شود. 
وی گفت: هر اقدام دولت باید از حمایت مردم برخوردار شود و اگر حمایت مردم وجود نداشته باشد، دولت در برنامه های خود موفق نخواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار