معاون وزیر و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید گفت:مهمترین برنامه و اولویت دولت سیزدهم تامین مسکن است.
کد خبر: ۱۰۵۷۵۱۷
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۶ 21 July 2022
 
 
دکتر علیرضا جعفری در گفتگو با خبرنگار تابناک مرکزی افزود:این نشست ها وارتباطات چهره به چهره و مستقیم در میان خدمتگزاران ملت و مردم فرصتی است تا از نزدیک دغدغه‌ها و مشکلات آنهارا بشنویم و بتوانیم با سرعت بیشتر مشکلات را رفع کنیم.
وی یادآورشد:مهمترین دغدغه و خواسته ها و درخواست های مردم در حوزه مسکن است و مهمترین برنامه و اولویت دولت سیزدهم در بحث تامین مسکن است.
وی با بیان اینکه دولت سیزدهم تعهد ساخت۴ میلیون مسکن را در دستور کار قرار داده است افزود: طرح نهضت ملی مسکن امروز به عنوان یک پروژه اصلی در دولت در حال پیگیری است و در استان مرکزی ظرفیت هایی که بر اساس ثبت نام متقاضیان در این طرح بوده در دستور کار قرار دارد.
 جعفری ادامه داد: امروز پروژه های مسکن به سرعت در حال تعریف و اجراست تا وزارت مسکن با تامین زمین و تعهد اجرا هر چه سریعتر بتواند مسکن متقاضیان را در طرح نهضت ملی مسکن تامین کند.
وی اظهار داشت: ساخت مسکن
در شهرهای جدید در استان مرکزی شامل شهر مهاجران و شهرجدید امیرکبیر فرصتی است که طرح های مسکن اجرا شود و در کنار آن آنچه که به عنوان رویکرد اصلی دولت به عنوان مدیریت شهرهای جدید وجود دارد تحقق یابد.
وی با اشاره به رویکرد دولت درحوزه شهرسازی گفت:ساخت  مسکن و پس از آن ایجاد یک شهر و به وجود آوردن یک محیط مطلوب مد نظر دولت قراردارد چراکه تبعیت از الگوی ایرانی اسلامی در حوزه معماری و شهرسازی یکی از دستورات اصلی ما در این شهرهاست.
جعفری با بیان اینکه طرح نهضت ملی مسکن استان مورد ارزیابی قرار گرفته است افزود: طرح هایی که دارای مشکلات و موانعی بودند که در برخی موارد با مشکل مواجه بود و به پیمانکار ها ارتباط داشت،ازقبیل مشکلاتی که مربوط به مسائل فنی و اجرایی بود در دستور کار پیگیری قرار گرفته و مذاکراتی با پیمانکاران انجام شد و پیمانکار ها نیز مشکلات و مطالبات خود را مطرح کردند.
وی با اشاره به اینکه تامین اعتبارات و بودجه های مورد ساخت این طرح از محل تهاتر منابع و ظرفیت های مختلف که در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته است انجام می شود گفت: مشکلاتی که در حوزه پرداخت به پیمانکار ها بوده بررسی شده تا در ساخت پروژه ها تسریع شود، در ساخت برخی از طرح ها هم که پیمانکارها تعلل داشته و نیاز به یک تذکر بوده، پیگیری این اقدام انجام شده و تذکرات لازم به پیمانکاران داده شده است تا زمینه ایجاد پروژه ها با سرعت بیشتری ادامه یابد.
 معاون وزیر و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید با اشاره به استقبال مردم برای سکونت در شهرهای جدید گفت: توجه به زیرساخت ها و خدمات مورد نیاز در این شهرها باید مورد توجه قرار گیرد.
وی  با بیان اینکه یکی از  خدمات مورد نیاز شهرهای جدید سیستم حمل و نقل است یادآورشد: برنامه ریزی برای ایجاد سیستم حمل و نقل عمومی یکی از اصول اصلی در این شهرها است.
وی ادامه داد: ایجاد سیستم حمل و نقل عمومی بر اساس مدل های مختلف وبراساس  مطالعاتی که ما در استان انجام داده ایم صورت می گیرد.
جعفری با اشاره به ضرورت ایجاد سیستم های حمل و نقل شامل اتوبوس، مترو قطار شهری یا مونوریل گفت: ایجاد سیستم حمل ونقل عمومی بر اساس میزان جذابیت و جمعیت پذیری و میزان سفری که در ابعاد مختلف صورت می گیرد. 
وی اضافه کرد:در صورتی که  در مطالعات ما به نتیجه برسیم که ظرفیت مورد نیاز حمل و نقل عمومی بر اساس طرح های کلانشهر مانند مترو مورد نیاز است بطور قطع در دستور کار قرار خواهد گرفت و تامین اعتبار خواهد شد.
 وی ادامه داد:  با توجه به عدم حضور جمعیت و عدم شکل گیری شهرها اجرای این طرح ها توجیه نداشته اما درصورت استقبال شهروندان وسکونت  جمعیت دراین شهر ها، ایجاد سیستم های حمل و نقل عمومی با  امنیت، سرعت و هزینه پایین باشد در دستور کار دولت خواهد بود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار