معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی گفت:برای داربستی کردن باغات انگور و آبیاری نوین نیز تسهیلات ویژه در نظره گرفته شده که به متقاضیان پرداخت می‌شود.
کد خبر: ۱۰۵۷۱۰۹
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۸ 19 July 2022

به گزارش تابناک مرکزی،محمد قربانی در سفر به شهرستان خنداب در جمع بهره برداران بخش کشاورزی، شهر جاورسیان افزود: حمایت همه جانبه از تولید و فعالان بخش کشاورزی رویکرد اصلی این وزارتخانه‌ است.

وی یادآورشد: سال آینده به ازای هر هکتار کشت گندم ۴۰ میلیون ریال و برای هر هکتار کشت سویا ۶۰ میلیون ریال بلاعوض به کشاورزان پرداخت می‌شود.
معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی درباره قطع برق بهره‌داران بخش کشاورزی گفت: طبق مصوبه وزارت نیرو قطع برق در واحدهای پرورش ماهی، مرغداری و گاوداری ها انجام می‌شود و در بخش زراعت و باغ بانی قطع برق باید با هماهنگی بهره بردار انجام شود.
قربانی با اشاره به قیمت گذاری گوشت افزود: لازم است این مهم ابتدا در ستاد تنظیم بازار مشخص و سپس تایید شود.
وی اظهار داشت: شرکت پشتیبانی امور دام خرید دام سبک به قیمت ۸۰۰ تا ۸۵۰ هزار ریال را از دامداران آغاز کرده که این مهم نیز با نظارت گسترده انجام می‌شود.
معاون وزیر برنامه ریزی و اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی گفت: برای آبیاری نوین تسهیلات ۸۵ درصدی در نظر گرفته شده است.
قربانی درباره کمک به سرمازدگی محصولات کشاورزی نیز افزود: ۲ محل برای پرداخت خسارت سرمازدگی شامل بیمه و تسهیلات تبصره خ ماده ۳۳ به مبلغ ۲ هزار ۵۰۰ میلیارد تومان ابلاغ شده است.
معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی گفت: کیفیت سم و کود کشاورزی در دستور ویژه وزیر جهاد کشاورزی قرار دارد تا از تمام سم و کودهای موجود در بازار نمونه آزمایشی گرفته شود و کارخانه های کم فروش و بی کیفیت جریمه شوند.
وی اظهار داشت: آبیاری جدیدی با عنوان زیر سطحی وجود دارد که هدر رفت آب را به کمتر از ۱۰درصد می رساند و میزان بهره‌گیری از زمین را نیز افزایش می‌دهد.
فروش محصولات به قیمت ارزان، سرمازدگی محصولات کشاورزی، خشکسالی، قطع برق، گران شدن خوراک دام، حضور دلالان، کم‌آب شدن قنوات، عدم پرداخت خسارت سرمازدگی، بیمه کشاورزان از جمله مشکلات بهره برداران خنداب کشاورزی خنداب بود که از سوی کشاورزان مطرح شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار