مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی از طبخ و توزیع ۵۰ هزار پرس غذای گرم در روز عید غدیر خم در این استان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۵۶۸۰۱
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۴ 17 July 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی،حجت الاسلام عبدالله واحدی افزود: با توجه به دستورالعمل ارسالی از سوی سازمان اوقاف در خصوص برگزاری مراسم جشن عید‌ غدیر‌خم در بقاع متبرکه ، اوقاف استان مرکزی به برگزاری این مراسم در ۸۰ بقعه متبرکه استان در روز عید غدیر اقدام می کند.
وی یادآورشد: فضاسازی بقاع متبرکه اعم از تبلیغات محیطی پیرامون بقعه و آذین‌بندی صحن، راه‌اندازی کاروان‌های شادی با عنوان شمیم ولایت در دهه ولایت، برپایی مراسم جشن در صحن بقاع متبرکه با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی، قرائت دعای عرفه در بقاع متبرکه، برگزاری نماز عید سعید قربان، برگزاری مراسم جشن میلاد امام هادی‌ (علیه‌السلام) وشعر خوانی آیینی،خطبه خوانی، برگزاری مراسم جشن در شب و روز عید سعید غدیرخم و نورافشانی در شب عید غدیر برنامه‌هایی است که در دهه ولایت و امامت برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام واحدی با بیان اینکه مراسم دعای عرفه در ۹۴ امامزاده و نماز عید قربان در ۱۴ امامزاده برگزار شد، تاکید کرد: جشن‌‌های دهه ولایت در ۸۰ بقعه متبرکه برگزار می‌شود همچنین 9۹ کاروان شادی در این ایام برپا می‌شود.
وی درباره برنامه‌های اجتماعی اجرا شده در این دهه گفت: اقدامات اجتماعی با عنوان تبرکات علوی ، برای اجرا در دستور کار مراکز افق بقاع متبرکه قرار گرفته است؛ یکی دیگر از فعالیت‌های اجرا شده، قربانی کردن و توزیع گوشت گرم بین فقرا و نیازمندان پیرامون بقاع متبرکه خواهد بود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی ادامه داد: با توجه به تاکید ائمه طاهرین (علیهم‌السلام) بر فضلیت اطعام مومنین در روز عید سعید غدیرخم، توزیع ۵۰ هزار پرس غذای گرم بویژه بین نیازمندان در دستور کار قرار گرفته است، تمام فرآیند طبخ، بسته‌بندی و توزیع غذا با رعایت کامل نکات بهداشتی انجام می‌شود.
وی درباره برگزاری ویژه‌برنامه «جشن ولایت علوی اکمال دین نبوی» در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه سراسر استان مرکزی اظهارداشت: این ویژه‌برنامه هجدهم تا بیست و هفتم تیرماه مطابق با نهم تا هجدهم ذی‌الحجه برگزار می شود و در روز نخست این ویژه‎برنامه مراسم دعای روز عرفه عصر نهم ذی‌الحجه در ۹۴ امامزاده و بقعه متبرکه برگزار شد.
حجت‌الاسلام واحدی با بیان اینکه هرساله همایش بانوان ولایی در عصر روز عید غدیر برگزار می‌شد، گفت: امسال با توجه به تقارن روز عفاف و حجاب در ۲۱ تیرماه، همایش سراسری «بانوان ولایی» عصر روز سه‌شنبه ۲۱ تیرماه به‌صورت همزمان در ۲۲ امامزاده و بقاع متبرکه شاخص استان مرکزی برگزار شد.
وی اضافه کرد: کاروان‌های شادی «نسیم ولایت» و جشن های ویژه شاد آسمانی در ایام دهه پربرکت ولایت به‌ویژه عید غدیر، با حضور پرشور اقشار مختلف مردم در جوار بقاع متبرکه و امامزادگان و خیابان‌های اطراف این اماکن مقدس برپا خواهند شد و نوای دلنشین یا علی را به گوش جان اقشار مختلف مردم می‌رسانند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار