سرپرست اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان مرکزی گفت:هر ایرانی روزانه به ‌طور میانگین سه کیسه پلاستیکی مصرف می‌کند که متوسط عمر استفاده از هر کیسه تنها ١٢ دقیقه است، در حالی‌که برای حذف هر کدام از این کیسه‌ها از طبیعت صدها سال زمان نیاز است.
کد خبر: ۱۰۵۵۷۰۶
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۱ 11 July 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی،مهدی مصطفوی به مناسبت فرا رسیدن ( ۲۱ تیرماه ) روز جهانی بدون پلاستیک افزود: می‌توان از طریق جایگزینی کیسه‌های پارچه ای برای همین مدت زمان کوتاه، بسیاری از تبعات منفی آلودگی پلاستیکی را به حداقل رساند.
وی گفت: امروزه مصرف پلاستیک‌‌ها ، به بلای جان محیط زیست تبدیل شده و تأثیراتی جبران‌ناپذیر بر سلامت انسان‌ها، حیات وحش و کره خاکی به جا می‌گذارد.
وی افزود: گرچه گسترش تولید و استفاده از پلاستیک به بهبود کیفیت زندگی ما کمک کرده اما عوارض این موضوع نیز گریبانگیر محیط زیست شده است، و مسئله‌ای که این روزها به دغدغه اصلی بسیاری از حامیان محیط زیست و حتی مردم عادی تبدیل شده است، آلودگی ناشی از پلاستیک‌های یکبار مصرف است که برای سلامتی انسان، جانوران و به‌طور کلی کیفیت محیط‌ زیست خطرات زیادی را به همراه دارد.
مصطفوی اظهار داشت : پلاستیک ها موادی هستند که تخمین زده می شود تجزیه آن‌ها بیش از ۴۵۰ سال زمان می‌برد و در این مدت فقط توسط عوامل طبیعی به ذرات ریز موسوم به میکرو پلاستیک (پلاستیک‌هایی با قطر کمتر از ۵ میلی متر) تبدیل می‌شوند که باعث ایجاد آلودگی های زیست محیطی ، موجب تلف شدن حیوانات و در نهایت به زنجیره غذایی انسان وارد می شوند.
وی گفت همه ساله حدود ۵۰۰ میلیارد کیسه پلاستیکی در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد که تقریباً تمام آن راهی دفن‌گاه‌های زباله می‌شود و آلودگی پلاستیکی را به طور قابل‌توجهی تشدید و تأثیراتی جبران‌ناپذیر بر سلامت انسان‌ها، حیات وحش و کره خاکی به جا می‌گذارد .
سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی تاکید کرد : روز جهانی بدون پلاستیک با هدف پایان دادن به استفاده از کیسه‌های پلاستیکی یک‌بار مصرف در سراسر جهان معرفی شده است .
وی افزود: در این روز، مردم سراسر دنیا به حفظ محیط زیست دعوت می‌شوند و از آن‌ها خواسته می‌شود مصرف کیسه‌های پلاستیکی یک‌بار مصرف را به صفر برسانند و در نهایت، دنیایی دوستدار محیط زیست و سلامت خود ایجاد کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار